ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار مسکن راه‌حلی برای بهبود اوضاع

کارشناس بازار مسکن گفت: استفاده از تکنولوژی و شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط نامناسب بازار مسکن می‌تواند راه حلی برای کاهش قیمت و رونق بازار شود.

حمدرضا سرحدی کارشناس بازار مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز درباره وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: در حال حاضر بازار مسکن در شرایط رکود تورمی است یعنی قیمت‌ها به قدری بالاست که متقاضی برای انجام معامله وجود ندارد و از این رو ساخت‌وسازی نیز صورت نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

نصف‌شدن حجم معاملات مسکن در تهران طی یک سال

وی افزود: اگر سازندگان مسکن را زیر قیمت به فروش برسانند باعث ضررشان می‌شود و اگر به قیمت و با سود معمول برای فروش اقدام کنند، ملکشان خریداری نخواهد داشت.

سرحدی تورم حاکم بر بازار را علت افزایش قیمت مسکن و مصالح دانست و گفت: گرانی تاسیسات ساختمانی از تیرآهن و سیمان گرفته تا سایر محصولات منجر شده تا قیمت تمام‌شده مسکن نیز روندی افزایشی داشته باشد به همین دلیل شاهد کاهش تقاضا و عدم رونق بازار مسکن هستیم.

وی با اشاره به رونق اقتصادی به عنوان راهکاری که قبلا برای رهایی از شرایط تورم و رکود ارائه شده بیان کرد: بنا به گفته‌ی مقام معظم رهبری تا زمانی که رونق تولید و ایجاد اشتغال توسط نیروی جوان و کارآمد صورت نگیرد نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

سرحدی عنوان کرد: اقتصاد کشور هر روز بسته و کوچکتر می‌شود و دولت نیز توان ورود به این مسئله را ندارد حتی از طریق راه‌هایی چون وام و مسکن ملی نیز مشکل را نمی‌توان حل کرد.

وی با بیان اینکه ارزش پول ملی روز به روز کاهش پیدا می‌کند، گفت: دلیل آن هم این است که پشتوانه‌ای برای پول رایج کشور نیست. در واقع این پول کشور است که بر نرخ ارز تاثیر دارد.

سرحدی درباره تاثیر ورود تکنولوژی به حوزه مسکن بیان کرد: می‌توان ورود علم و شرکت‌های دانش‌بنیان را به عنوان راه حل کاهش قیمت و رونق بازار دید، به شرطی که در جهت تبلیغات نباشد و از آن استفاده کاربردی شود.

کارآموز خبرنگاری: مهدیه حسن نائینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1208659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =