تاخیر ۴ ماهه در واریز حقوق برخی فرهنگیان تکذیب شد

معاون فنی صندوق بازنشستگی تاکید کرد: تاخیر ۴ ماهه در واریز حقوق برخی فرهنگیان بازنشسته صحت ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «رضا فیضی نژاد» در گفتگویی در توضیح خبر یکی از خبرگزاری‌های کشور مبنی با عنوان ارسال پیامک «مدارک برقراری حقوق بازنشستگی شما دریافت شد!» گفت: پرونده بازنشستگی شاغلی که ابلاغ بازنشستگی او از سوی دستگاه صادر شده، باید با مستندات کامل و بدون نقص به مدیریت‌های صندوق در سراسر کشور تحویل شود.

بیشتر بخوانید:

جزئیات مصوبه افزایش سن بازنشستگی اعلام شد

وی افزود: در این حالت و در اولین روز دریافت پرونده بازنشستگی، یک پیامک به صورت خودکار برای فرد ارسال می‌شود که حاوی عنوان «مدارک برقراری حقوق بازنشستگی شما دریافت شد» است.

فیضی نژاد تصریح کرد: بنابراین، ارسال چنین پیامکی یعنی پرونده فرد در همین زمان به مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری تحویل شده است و در صورت هرگونه تأخیر در ارسال مدارک و مستندات لازم جهت برقراری حقوق بازنشستگی از ناحیه دستگاه محل خدمت مستخدم به صندوق بازنشستگی کشوری، این تأخیر برعهده این صندوق نیست.

وی همچنین گفت: مدیریت‌های صندوق بازنشستگی کشوری در تهران و سایر استان‌ها به محض دریافت و ثبت پرونده بازنشستگی فرد، وارد مرحله بررسی پرونده می‌شوند که در صورت تکمیل تمامی مدارک ارسالی و احراز شرایط بازنشستگی مستخدم منظور، مراتب به صدور حکم بازنشستگی با اختصاص شماره دفترکل مشخص منتهی می‌شود که در این حالت، پیامک دوم برای شخص ارسال می‌شود.

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به آمار افرادی که حکم بازنشستگی آنها صادر شده و حقوق بازنشستگی دریافت کرده‌اند، گفت: در «مهرماه» امسال ۳۰ هزار و ۵۱۰ نفر از عزیزان هم حکم و هم حقوق بازنشستگی دریافت کرده‌اند؛ در «آبان ماه» نیز ۱۹ هزار و ۹۸۰ نفر حکم و حقوق بازنشستگی خود را دریافت کرده‌اند.

فیضی نژاد افزود: در خصوص سایرافرادی که اخیراً مستندات آنان ارائه شده نیز، در صورت تکمیل پرونده بازنشستگی، احکام آنها حداکثر ظرف یک هفته کاری صادر شده و در «آذرماه» همراه با سایر بازنشستگان عزیز حقوق خود را دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری آمادگی دارد در صورت تکمیل مدارک و مستندات لازم جهت برقراری حقوق بازنشستگی به صورت میانگین روزانه بین ۲ تا ۳ هزار تاییدیه برقراری حقوق بازنشستگی در کشور صادر نماید.

فیضی نژاد تصریح کرد: از ابتدای امسال جلسات متعددی با دستگاه‌های اجرایی به ویژه آموزش و پرورش استان‌های مختلف کشور توسط مدیریت‌های استانی صندوق برگزار شد تا با هماهنگی لازم، صدور احکام بازنشستگی با کمترین زمان انجام شود.

این مقام مسؤول در ادامه یادآور شد: این در حالی است که در اجرای بند الف بخشنامه شماره ۳۶۹۵ مورخ ۱۴/‏۰۷/‏۱۳۷۲‬ شورای عالی اداری، دستگاه‌های متبوع مستخدم، موظفند حداقل یک ماه قبل از موعد بازنشستگی، پرونده پرسنلی واجدین شرایط را به همراه مدارک مورد نیاز به صندوق بازنشستگی کشوری جهت بررسی و تأیید قطعی ارسال نمایند.

به گفته فیضی نژاد، تا زمانی که پرونده فرد از سوی دستگاه به مدیریت‌های صندوق بازنشستگی کشوری به صورت کامل ارسال نشود، امکان بررسی پرونده و صدور حکم و در نتیجه پرداخت حقوق بازنشستگی میسر نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =