آموزش آشپزی/ طرز تهیه کباب مخلوط با سبزیجات

کباب مخلوط یکی از انواع کباب های خوشمزه بین المللی است که از ترکیب گوشت و سبزیجات تهیه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کباب مخلوط یکی از انواع کباب های خوشمزه بین المللی است که از ترکیب گوشت و سبزیجات تهیه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی / طرز تهیه کوکوی گوشت و سبزیجات

برای تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
بادمجان ۲ عدد
کدو سبز ۲ عدد
سیب زمینی ۳ عدد متوسط
تخم مرغ ۱ عدد
گوجه فرنگی ۴ عدد
آرد سوخاری ۳ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۲ عدد متوسط
پودر سیر و پاپریکا به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کباب مخلوط

مرحله اول
برای تهیه کباب مخلوط گوشت و سبزیجات ابتدا بادمجان را به همراه کدو و سیب زمینی پوست می گیریم، سپس به صورت حلقه ای خرد می کنیم. در ادامه داخل یک تابه مناسب کمی روغن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی داغ شود.

مرحله دوم
پس از اینکه روغن داغ ش، سیب زمینی، کدو و بادمجان را در حدی که از خامی خارج شوند سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پیازها را رنده می کنیم و با فشار دست آب اضافی شان را می گیریم، سپس داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم
در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه آرد سوخاری و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا و پودر سیر به کاسه حاوی پیاز اضافه می کنیم و با دست به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا مواد کاملا منسجم و یکدست شوند.

مرحله چهارم
پس از اینکه مایه کباب یکدست شد، روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در یخچال استراحت می دهیم. پس از گذشت این زمان گوشت را از یخچال خارج می کنیم و به صورت کتلت های کوچک با دست شکل می دهیم.

مرحله پنجم
در این مرحله گوشت ها را به همراه سیب زمینی، کدو و بادمجان به صورت فشرده داخل یک ظرف پیرکس می چینیم، سپس گوجه فرنگی ها را خرد می کنیم و روی مواد قرار می دهیم. حالا رب گوجه فرنگی را با یک لیوان آب ترکیب می کنیم.

مرحله ششم
حالا ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و پس از اینکه مواد را به خوبی ترکیب کردیم به ظرف پیرکس اضافه می کنیم. روی درب ظرف را با فویل آلومینیومی می پوشانیم و چند سوراخ روی فویل ایجاد می کنیم.

مرحله هفتم
در این مرحله ظرف را به مدت ۳۰ دقیقه در فری که از قبل با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کرده ایم قرار می دهیم. پس از اینکه پخت کباب به پایان رسید فویل را بر می داریم و چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی کباب رنگ بگیرد.

منبع: چی شی

انتهای پیام/

کد خبر: 1209801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =