کلید امنیت منطقه در اختیار ایران است/ حماس مانع دستیابی اسرائیل به اهداف متخاصم

جانشین معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همانطور که کشورهای قدرتمندی مثل چین به آن اذعان دارند، کلید امنیت منطقه در اختیار ایران است. بر این اساس و با انجام اقدامات متقابل، اکنون برخی دارایی‌های بلوکه شده ایران در حال آزاد شدن است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرشید سلیمی سرپرست این دانشگاه گفت: دانشگاه دو وظیفه اساسی دارد. وظیفه اول تربیت نیروی متعهد و متخصص است تا چرخ‌های صنعت و اقتصادی کشور به حرکت در بیاید.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ادامه داد: وظیفه دوم دانشگاه هم گسترش مرزهای علم است. دانشگاه محل فرهنگ، ادب و هنر است، اما گاهاً و همانند پاییز سال گذشته برخی اتفاقات به وقوع می‌پیوندد که به ما یادآوری می‌کند باید به برخی مسائل بیش از پیش توجه شود. با برگزاری چنین نشستهایی به دنبال تبیین مسائل و پیشگیری از اتفاقات یادشده هستیم.

سردار عزیز غضنفری جانشین معاون سیاسی سپاه پاسداران به عنوان سخنران اصلی این جلسه با اشاره به اتفاقات غزه گفت: اسرائیل مصرف کننده نفت و گاز است و اسناد به دست آمده نشان می‌دهد که حتی بدون عملیات طوفان الاقصی نیز این رژیم به دنبال نوار غزه بوده است و از این طریق قصد داشت تا به منابع گازی موجود در نزدیکی این ناحیه دست پیدا کند. رژیم اسرائیل میداند که با وجود حماس دستیابی به این هدف ممکن نیست و به همین دلیل است که به این شدت به دنبال حذف حماس از عرصه سیاسی است.

وی با اشاره به جنایات گسترده رژیم صهیونیستی و منفعل بودن مجامع بین المللی در این خصوص گفت: مرور آنچه امروز به مردم فلسطین می‌گذرد به ما می‌گوید که در برهه‌های حساس و بزنگاه‌های مهم نمی‌توان بر روی قدرت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی حساب کرد.

جانشین معاون سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: دشمن از سال‌های گذشته به دنبال خالی کردن ظرفیت‌های استراتژیک کشور در بخش‌های مختلف است تا در زمان نیاز بتواند به راحتی به ایران حمله کند. در سال ۹۷ وقتی آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد، ترامپ به دنبال ایجاد محدودیت‌های نظامی، تسلیحاتی و موشکی علیه ایران بود و ضمن اعمال تحریم‌های قبلی، تحریم‌های جدید و بی‌سابقه‌ای مثل تحریم صنعت ساختمان سازی را برعلیه ایران وضع کرد.

غضنفری افزود: آنها با دولت‌ها و حتی شرکت‌های خصوصی مذاکره کرده و وادارشان می‌کردند که از معامله با ایران پرهیز کنند. آنها به دنبال این بودند که صادرات نفتی ایران را صفر کنند و در همین راستا حتی نفتکش‌های ما را در آب‌های بین المللی مورد هدف قرار می‌دادند.

وی ادامه داد: نظام به این نتیجه رسید که برای مقابله با اقدامات فوق باید مسیر حرکت کشور را تغییر دهد. بر این اساس، ایران بدون خروج از برجام تعهدات هسته‌ای خود را به صورت گام به گام کم کرد و همزمان اقداماتی را در مسائل امنیتی بین‌المللی انجام داد که موفقیت‌هایی را به همراه داشت و توافقات جدیدی نیز با اروپا حاصل شد، اما این توافقات دوباره با کارشکنی آمریکا بی نتیجه ماند.

غضنفری گفت: وقتی ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا کنار رفت و بایدن جایگزین او شد آنها به دنبال احیای برجام بودند، اما بروز اغتشاشات در ایران، آمریکا را به این فکر انداخت که نظام جمهوری اسلامی در حال فروپاشی است و به همین دلیل موضوع احیای برجام را از اولویت خارج کردند تا در صورت فروپاشی نظام روش جدیدی را اتخاذ کنند، ولی حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن که حاوی پیام وحدت ملی بود، این طرح آنها را نقش بر آب کرد و کشورهای مختلف از جمله عربستان مجدداً پای میز مذاکره آمدند.

جانشین معاون سیاسی سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: همانطور که کشورهای قدرتمندی مثل چین به آن اذعان دارند، کلید امنیت منطقه در اختیار ایران است. بر این اساس و با انجام اقدامات متقابل، اکنون برخی دارایی‌های بلوکه شده ایران در حال آزاد شدن است.

وی با بیان اینکه دشمنان نه با نظام جمهوری اسلامی که با ایران و استقلال آن مشکل داشته و از دهه ها قبل به دنبال تجزیه کشور هستند افزود: تجربه نشان داده است که قدرت ما ضامن عمل طرفهای مقابل به تعهدات است و قسمتی از این قدرت در گرو انسجام و رفتار ملی ما می باشد. به نظر من مهم‌ترین راه مقابله با دشمن این است که طبق فرموده مقام معظم رهبری از سلایق چشم پوشی کنیم و بر اصول خود پافشاری کنیم. همدلی و انسجام بهترین نسخه برای کشور است و فراموش نکنیم که دشمنان در صورت سلطه به ایران، به هیچکس اعم از چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب رحم نخواهند کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1210259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =