دانشگاه آزاد با اولین‌ها به نمایشگاه پژوهش آمد/ از تولید رنگ‌های پودری نانویی تا آزمایشگاه تخصصی کشت و بافت گیاه جوجوبا

دانشگاه آزاد اسلامی با ۱۸۶ محصول در نمایشگاه هفته پژوهش حاضر شد. در این نمایشگاه برخی محصولات دانشگاه از رنگ‌های پودری نانویی تا آزمایشگاه تخصصی کشت و بافت گیاه جوجوبا حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی امسال با ۱۸۶ محصول از شرکت‌های دانش‌بنیان، هسته‌های فناور و مراکز رشد در حوزه‌های تحهیزات و دستگاه‌های دانش‌بنیان، نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، خدمات و مشاوره آزمایشگاهی و محصولات نوآورانه در نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار حضور یافته است.

این نمایشگاه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم و روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس جمهور افتتاح شد.

به بهانه این نمایشگاه با برخی فناوران دانشگاه آزاد گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌آید.

تولید رنگ‌های پودری نانویی برای اولین بار در دانشگاه آزاد

مریم تیمورتاش کارشناس فنی و فروش شرکت رنگین نانو ساختار در گفت‌وگو با ایسکانیوز اظهار کرد: این شرکت در زمینه نانوفناوری در حوزه رنگ و پوشش فعالیت می‌کند. نوآوری این شرکت تولید محصولاتی مانند مبدل زنگ آهن است که نمونه خارجی ندارد. این محصول از خوردگی فلزات جلوگیری می‌کند. چسب چوب نانوفناوری ضد آب هم یکی دیگر از محصولات این شرکت است.

وی افزود: این چسب چوب برای مناطقی جنوبی و شمالی کشور که رطوبت بالایی دارند، به کار می‌رود. اولین تولیدکننده رنگ‌های پودری هستیم.

اولین و تنها آزمایشگاه تخصصی کشت و بافت گیاه جوجوبا در دانشگاه آزاد

زهرا الماسی مدیر عامل شرکت روهان سبز پالیز در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره محصول منحصر به فرد خود در نمایشگاه هفته پژوهش اظهار کرد: حوزه فعالیت شرکت روهان در زمینه تولید نهال گیاهان دارویی و گیاهانی که نیاز به آب نداشته و دیم هستند، مانند جوجوبا فعالیت می‌کند. دانه روغنی جوجوبا هم در صنعت خوراکی و هم آرایشی بهداشتی و تحمل حرارت تا ۳۵۰ درجه را دارد.

وی افزود: کاپاریس گیاهی دیگری است که نیاز به آب ندارد و میوه آن برای صادرات استفاده می‌شود. در زمینه گیاهان دارویی مانند آویشن و سنجد هم فعالیت داریم. نمایشگاه‌هایی که از سوی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود، فرصت خوبی برای آشنایی فناوران با یکدیگر فراهم می‌کند. همچنین قرارداد استفاده از فضای سبز داخل دانشگاه را منعقد کردیم.

تولید محصول کاملا گیاهی ضدریزش مو در دانشگاه آزاد

نجمه سلطانی کارشناسان بیوتکنولوژی که با محصولی کاملا طبیعی برای درمان ریزش مو به نمایشگاه هفته پژوهش آمده بود، در گفت‌وگو با ایسکانیوز اظهار کرد: ریزش مو یکی از مشکلات شایع در جامعه ما به خصوص در سال‌های اخیر و پس از شیوع کرونا است. در این راستا، تلاش کردم که تحقیقات ۱۰ ساله‌ام در زمینه ریزش مو بر روی ۱۸ گیاه موثره را به محصول تبدیل کنم. آزمایش‌های میدانی بر روی این محصول نشان داد که هم مانع ریزش مو می‌شود و هم سبب رویش مجدد و لطافت مو می‌شود.

وی افزود: در این محصول از الکل، پارابن و مواد نگهدارنده استفاده نشده است و حتی خوراکی است. مرکز رشد دانشگاه آزاد حمایت‌های خوبی در این زمینه از من داشت. هم‌اکنون این محصول در آزمایشگاه دانشگاه آزاد واحد مشهد تولید می‌شود. قول حمایت پرداخت وام برای تولید انبوه از سوی دانشگاه آزاد مطرح شده است.

گفتنی است دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی، فناورانه و نوآورانه و نمایش توانمندهای خود در این حوزه، با هدف کمک به حل چالش‌ها و نیازهای کشور و افزایش اثربخشی زیست بوم نوآوری و فناوری در توسعه کشور، در این نمایشگاه شرکت کرده است.

گفتنی است این نمایشگاه همزمان با هفته پژوهش، از ۲۰ آذر تا ۲۲ آذرماه در مصلای امام خمینی(ره) دایر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1210487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =