پویش ملی سلامت به عشایر خراسان‌شمالی رسید

محمدرضا اکبری با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان خراسان شمالی گفت: اجرای این طرح و غربالگری دیابت و پرفشاری خون اکنون به دورترین نقاط این استان رسیده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان‌شمالی، محمدرضا اکبری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در این استان اظهارکرد: اجرای این طرح و غربالگری دیابت و پرفشاری خون، اکنون به عشایر کوچنده استان در دورترین نقاط رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون غربالگری ۵۶۹ نفر از عشایر استان انجام شده است، گفت: به منظور دسترسی عادلانه عموم مردم به خدمات سلامت، تیم بهداشتی درمانی، تیم سلامت مرکز جامع سلامت خرتوت اکنون در دهگردشی‌های حمزک و عشایر در حال اجرای طرح ملی پویش سلامت برای عشایر کوچنده کالشور هستند.

اکبری افزود: ۸۳ مرکز خدمات جامع سلامت و ۳۷۳ پایگاه و خانه بهداشت تحت پوشش این دانشگاه، این خدمات را به‌ صورت رایگان به تمامی افراد بالای ۱۸ سال ارائه می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ضمن اعلام آمادگی تمامی واحدهای بهداشتی تحت پوشش دانشگاه، هدف از اجرای این پویش را شناسایی زودرس افراد مبتلا و یا در معرض خطر بیماری دیابت و پرفشاری خون عنوان کرد و ادامه داد: ارتقای سواد سلامت مردم و کاهش پیامدهای ناشی از این دو بیماری نتیجه این پویش خواهد بود.

وی بیان داشت: با توجه پیامدهای تشخیص دیرهنگام دیابت و پرفشاری خون، در این پویش علاوه بر حساس‌سازی مردم نسبت به عوامل خطر این بیماری‌ها، افراد مشکوک و در معرض خطر، شناسایی و تا تعیین نتیجه نهایی پیگیری می‌شوند.

این مقام مسئول درباره چگونگی شرکت در این پویش گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند بصورت ناشتا به نزدیک‌ترین خانه بهداشت، پایگاه سلامت یا مرکز خدمات، جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه و قند و فشارخون خود را به صورت رایگان اندازه‌گیری کنند.

پایان پیام/

کد خبر: 1211397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =