کنارگذر شرق اصفهان تا پایان دولت سیزدهم بهره‌برداری می‌شود

معاون اجرایی رییس‌ جمهور گفت: هدف دولت سیزدهم این است که کنارگذر شرق اصفهان و آزادراه شهید حجازی تا پایان دولت سیزدهم افتتاح شود و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محسن منصوری، روز سه‌شنبه در حاشیه بازدیدش از کنارگذر شرق اصفهان با قدردانی از استاندار اصفهان در پیگیری و جدیت در اجرای پروژه‌های عمرانی افزود: از روز گذشته بمنظور پیگیری برخی طرح‌های زیرساختی و کلان استان از جمله قطار سریع‌السیر اصفهان_ تهران، پروژه کنارگذر شرق و سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان به این استان سفر کردیم.

بیشتر بخوانید:

منصوری: زمین برای ساخت ۴ میلیون مسکن‌ آماده شده است

وی ادامه داد: استان اصفهان تقریبا ۱۶ درصد بار ترافیکی کشور را بدلیل موقعیت مرکزی و منحصر به فردش پذیراست‌.
معاون رییس‌ جمهور تصریح کرد: راه‌های اصفهان، تنها برای رفت و آمد مردم این استان نیست بلکه نقش محوری در سطح کشور دارد و بار ترافیکی از راه‌های این استان به سمت جنوب کشور هدایت می‌شود.
منصوری با تأکید بر سیاست دولت برای تکمیل آزادراه‌های اصلی کشور یادآور شد: در چند ماه گذشته با حضور رییس جمهور آزادراه شیراز_اصفهان به طول بیش از ۲۰۰ کیلومتر افتتاح شد.
وی ادامه داد: در مرحله بعد هدف دولت این است که ۳۰ کیلومتر از کنارگذر اصفهان را تکمیل کنیم که در این صورت ۶۰ کیلومتر آزادراه شهید حجازی نیز تکمیل می‌شود و با تکمیل بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه، گره اساسی کشور در این مسیر ترافیکی گشوده خواهد شد.
معاون اجرایی رییس‌ جمهور بیان کرد: احداث این ۳۰ کیلومتر راه هم‌اکنون بین ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کار آن با جدیت دنبال شده است.
منصوری خاطرنشان کرد: تعهداتی را دولت در باره این پروژه دارد که پس از این بازدید آنها را پیگیری خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه ۲ مساله در تکمیل کنارگذر شرق اصفهان وجود دارد، گفت: نخستین موضوع مشکلی است که در اجرای این پروژه با محیط زیست ایجاد شده بود که در این راستا صبح امروز ۲ نوبت با سلاجقه رییس سازمان محیط زیست کشور گفت‌وگو کردم و حل این مساله در نخستین جلسه شورایعالی محیط زیست صورت خواهد گرفت.
منصوری تاگید کرد: در این راستا تمام قواعد محیط زیست برای اجرای پروژه پذیرفته شده است و مشکل خاصی هم در این زمینه وجود ندارد.
معاون رییس‌ جمهور خاطرنشان کرد: مساله دوم تأمین منابع مالی پروژه است که از چند جهت دنبال می‌شود.
وی تصریح کرد: هدف‌ دولت این است که کنارگذر شرق اصفهان و این آزادراه تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایرنا؛ معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، روز دوشنبه با هدف بررسی برخی از پروژه‌های کلان عمرانی و زیرساختی و دیدار با تعدادی از نُخبگان و جامعه دانشگاهی، به استان اصفهان سفر کرد.

بازدید از روند پیشرفت پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان_قم_تهران، حضور در جمع دانشجویان استان به میزبانی دانشگاه صنعتی، تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی، بازدید از پروژه کنارگذر شرق و سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان، بخش‌هایی از برنامه سفر ۲ روزه معاون اجرایی رییس جمهور به اصفهان است.

تشکیل قرارگاه مقابله با آلودگی هوای استان اصفهان و بررسی راهکارهای عملیاتی بمنظور کاهش و رفع آلودگی هوا نیز از دیگر برنامه‌های وی خواهد بود.

در این سفر، مصوبات دور نخست سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان در حوزه تأمین آب و زاینده‌رود بصورت ویژه بررسی می‌شود.

آزادراه کنارگذر شرق اصفهان از آزادراه نطنز - کاشان - اصفهان، آغاز و به آزاد راه اصفهان - شیراز ختم می‌شود که قطعه یک و ۲ آن ۲۹ آبان سال ۹۹ افتتاح شد.

قطعه نخست این پروژه از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم آن از باغ رضوان تا گردنه لاشتر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.

احداث این کنار گذر در کاهش آلاینده‌ها، تصادف‌ها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه ۶۰۰ هزار دستگاه تردد خودرو در جاده‌های اصلی کلانشهر اصفهان انجام می‌شود، برآورد تردد روزانه ۸۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر، نقشی مهم و گره‌گشا خواهد داشت.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی این استان، بعنوان چهارراه ترانزیتی، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1212778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =