ترکیب منتخب هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال

ترکیب منتخب هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر فوتبال را بازیکنان ۸ تیم مختلف تشکیل می‌دهند که در آن چندین بازیکن برای اولین بار حضور دارند و خبری از ستاره‌های سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز نیست.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، هفته چهاردهم بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با برگزاری هشت دیدار پیگیری شد. در مجموع ۱۴ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد که نسبت به هفته‌های قبل، شاهد گل‌های کمتر و بازی‌های بی‌کیفیت‌تری بودیم. فقط ۲ تیم میزبان به برتری رسیدند و ۴ دیدار نیز برنده نداشت تا شاهد برتری ۲ تیم میهمان باشیم.

بیشتر بخوانید:

امتیاز پرسپولیس و سپاهان بازگشت + جدول لیگ برتر

در ترکیب منتخب هفته، نمایندگان ۸ تیم حضور دارند. آلومینیوم برنده حساس‌ترین دیدار این هفته و ذوب‌آهن با ۲ نماینده در صدر قرار دارند و تیم‌های گل‌گهرسیرجان، فولادخوزستان، استقلال خوزستان، استقلال تهران، ملوان بندرانزلی، نساجی مازندران با یک نماینده ترکیب منتخب هفته چهاردهم را تشکیل می‌دهند.

دروازه‌بان: کریستوفرکنت (فولادخوزستان)

گلر اتریشی خوزستانی‌ها در ابتدا فصل با مصدومیت شدیدی روبرو شد اما پس از بازگشت به ترکیب اصلی فولاد تا به اینجا فصل موفق شده ۵ بار دروازه این تیم را بسته نگه دارد و این هفته مقابل پیکان نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت تا برای دومین‌بار در ۳ بازی اخیر بتواند بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد. کنت در دیدار مقابل پیکان موفق شد ۹ مهار داشته باشد و نمره ۹.۰۸ را بدست بیاورد و به عنوان بهترین بازیکن هفته نیز لقب بگیرد.

مدافعین: مسیح زاهدی (گل‌گهر سیرجان)، گئورگی گولسیانی (پرسپولیس)، آرمان اکوان(ملوان‌بندرانزلی) و نادر محمدی(ذوب‌آهن)

زاهدی در سومین فصل حضورش در گل‌گهر تبدیل به یکی از مدافعان قابل‌اعتماد مربی یونانی شده است، این مدافع بلندقامت تا به اینجا کار ۴ با موفق به گلزنی در لیگ‌برتر شده که ۲ گل آن مقابل استقلال بوده است. او پیش از این با پیراهن مس رفسنجان یک بار دیگر مقابل استقلال گلزنی کرده بود حالا یک‌بار دیگر موفق شد دروازه استقلال را باز کند و با نمره ۷.۸۸ بهترین بازیکن زمین نیز لقب گرفت.

گولسیانی با ۲ گلی که مقابل شمس‌اذر به ثمر رساند موفق شد از ایمون زائد و ابراهیم توره هم پیشی بگیرد و با ۱۴ گل در کنار گادوین منشا دومین گلزن برتر خارجی تاریخ فوتبال پرسپولیس لقب گرفت. مدافع گرجستانی با این نمایش درخشان حالا یک‌بار دیگر محبوبیت خود را در میان هواداران پرسپولیس بدست آورد و موفق شد با نمره ۸.۰۴ بهترین بازیکن زمین نیز لقب بگیرد.

اکوان که فصل گذشته در خط دفاعی ذوب‌اهن با هدایت مهدی تارتار عملکرد خوبی داشت در این فصل نیز با تارتار به ملوان آمد. او در دیدار مقابل تراکتور نمایش درخشانی در خط دفاعی ملوان داشت و بارها مانع از شکل‌گیری حملات تی‌تی‌ها بر روی دروازه تیمش شد. او با ۱۵ عملکرد دفاعی با نمره ۷.۸۸ بهترین بازیکن زمین لقب گرفت. این اولین بار در این فصل است که اکوان به این عنوان دست می‌یابد.

محمدی موفق شد دومین پاس گل فصل خود را نیز با پرتاب اوت‌های منحصر به فرد خود به ثبت برساند و ۳ امتیاز حساس را به حساب ذوب‌آهن واریز کند. او عملکرد خوبی در خط دفاعی تیمش مقابل صنعت‌نفت داشت و با نمره ۷.۶۴ به عنوان بهترین بازیکن زمین نیز لقب گرفت.

هافبک‌ها: عارف حاجی عیدی(آلومینیوم اراک)، علیرضا کاظمی(استقلال خوزستان)، امیر نوری(آلومینیوم اراک) و کوین یامگا(استقلال تهران)

اولین برد آلومینیوم برابر سپاهان در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر با تک گل حاجی عیدی به دست آمد. این بازیکن با نمایش خوبی که در این دیدار داشت موفق شد برای اولین بار نمره ۸.۰۹ را بدست بیاورد و بهترین بازیکن زمین نیز لقب بگیرد.

کاظمی بازیکن خوزستانی جوان فصل گذشته خوشه طلایی ساوه، با نظر پورموسوی در این فصل به جمع آبی‌پوشان خوزستانی اضافه شد و در دیدار مقابل مس‌رفسنجان مرد شماره یک تیمش لقب گرفت. او روی هر ۲ گل استقلال خوزستان تاثیرگذار بود، ابتدا در نیمه اول موفق شد یک ضربه پنالتی را با تیزهوشی از مدافعین مس بگیرد و در نیمه دوم نیز با یک شوت زمینی گل برتری خوزستانی‌ها را به ثمر برساند و با نمره ۸ بهترین بازیکن زمین شد.

نوری پایه‌گذار تک گل ۳ امتیازی و حساس شاگردان مجتبی حسینی مقابل سپاهان بود تا آلومینیوم بتواند نوار پیروزی‌های طلایی‌پوشان را پاره کند. خط دفاعی آلومینیوم در دیدار مقابل سپاهان کم‌نقص و عالی کار کرد و نگذاشت شاگردان مورایس حتی یک گل بزنند و در این بین، امیر نوری نمایش شاخص و قابل توجهی ارائه کرد و موفق شد نمره ۷.۷۷ را بدست بیاورد و سومین بازیکن برتر زمین لقب بگیرد.

ستاره فرانسوی آبی‌پوشان پایتخت بعد از نمایش درخشانی که در شهرآورد داشت موفق شد این روند را در دیدار مقابل نساجی نیز ادامه دهد و در این هفته نیز نمایش قابل قبولی مقابل گل‌گهر سیرجان داشت. نفوذهای سریع یامگا چندین موقعیت را برای آبی‌پوشان خلق کرد و در نهایت در شرایطی که تیمش با یک گل عقب بود موفق شد از روی نقطه پنالتی گل تساوی را به ثمر برساند تو با نمره ۷.۲۹ سومین بازیکن برتر زمین لقب گرفت.

مهاجمین: محمد جواد محمدی(ذوب‌آهن) و حسین زامهران(نساجی مازندران)

اولین گل زامهران در این فصل از لیگ‌برتر کامبک نساجی را مقابل هوادار کامل کرد. این بازیکن جوان پیش از این در گل‌سازی نقش موثری برای تیمش داشت و نمایش درخشان خود مقابل هوادار را با گلزنی در دقیقه ۸۹ کامل کرد و با نمره ۷.۶۱ بهترین بازیکن زمین نیز لقب گرفت.

محمدی پس از شروع خوبی که در این فصل داشت و موفق شده بود ۴ گل را به ثمر برساند، در این هفته نیز بعد از چندین هفته موفق شد تک گل ۳ امتیازی ذوب‌آهن مقابل صنعت‌نفت را به ثمر برساند. او با استفاده از سرعت بالا خود در چندین موقعیت مدافعین صنعت‌نفت را آزار داد و سرانجام روی تک موقعیت جدی که روی پرتاب اوت نادر محمدی بدست آورد موفق شد گلزنی کند و با نمره ۷.۵۰ دومین بازیکن برتر زمین لقب گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =