پیش‌بینی بورس یک‌شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲

اکوایران: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد ۵۳۱۴ واحدی همراه شد. رشدی که بیشتر آن را مدیون گروه مخابراتی و شرکت‌های ارئه دهنده خدمات اینترنتی بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در جریان معاملات روز جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران رویه نسبتا مثبتی را به خود گرفته البته که مثبت شدن حدود ۰.۲۴ درصدی شاخص چندان در این روزها به چشم نمی‌آید و بازار همچنان در سکوت خاصی به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید:

سازمان بورس هشدار دارد / کلاهبرداری از طریق جعل مجوزها


بازار امروز به واسطه گروه مخابراتی و نمادهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی مثبت شد چرا در انتهای هفته گذشته خبر افزایش تعرفه‌های خدمات اینترنتی به میزان ۳۰ درصد در بازار حسابی سر و صدا کرد.

طبق گزارش ارسالی سه خودروساز بزرگ کشور به بورس، مجموع تولید محصولات سواری آن‌ها در ۹ ماه امسال حدود ۷۰۰ هزار دستگاه بوده که نشان از افت تولید بیش از ۵۰ هزار دستگاهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. کاهش تیراژ خودروسازان نیمه‌دولتی در شرایطی است که خودروسازی خصوصی ماه‌هاست روند روبه‌رشدی در تولید به خود می‌بینند؛ به‌طوری‌که در مدت‌زمان یادشده ۲۳۳ هزار و ۴۵۰ دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شده که طبق آمار نزدیک به ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است؛ بنابراین به‌رغم اینکه تولیدکنندگان نیمه‌دولتی در تیراژ درجا زدند، اما خصوصی‌ها رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند. اما آمار تولید سه خودروساز بزرگ که در سامانه کدال منتشر شده با اطلاعات وزارت صمت متفاوت به نظر می‌رسد.

در مورد لایحه بودجه سال آینده هم این طور خبر می‌رسد که جلسات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ برای بررسی جزئیات بخش اول لایحه بودجه از روز دوشنبه هفته جاری و با اتمام مهلت پنج روزه کمیسیون‌ها برای رسیدگی به پیشنهادهای نمایندگان شروع خواهد شد.

اما امروز در بازار خبری مبنی بر پاسخ وزیر صمت به نامه ریاست جمهوری در خصوص لغو عوارض صادراتی دست به دست شد.

امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفته که وزیر صمت به نامه اخیر معاون اول رییس جمهور در خصوص لغو عوارض صادراتی، پاسخ داده و راهکارهایی را تحت عنوان حمایت از تولید ارائه نموده که بر این اساس، منتظر تصمیم هئیت وزیران هستیم.

همچنین در بازار فرابورس سرخ آبی‌ها بدون متقاضی ماندند. فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد به دلیل نبود متقاضی، عرضه بلوک ۵۱ درصدی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در روز ۱۲ دی‌ماه، انجام نخواهد شد. قرار بر این بود که قیمت پایه هر سهم بلوک «پرسپولیس» حداقل ۳۹۴۶ ریال و قیمت پایه هر سهم این بلوک «استقلال» حداقل ۳۳۶۲ ریال مورد معامله قرار بگیرد.

بررسی تکنیالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

در جریان معاملات روز جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران رویه نسبتا مثبتی را به خود گرفت. البته که مثبت شدن حدود ۰.۲۴ درصدی شاخص چندان در این روزها به چشم نمی‌آید و بازار همچنان در سکوت خاصی به سر می‌برد.

شاخص بورس اوراق بهادار امروز مثبت شد، اما این مثبت تنها به کمک گروه ارائه دهنده خدمات اینترنتی بود. چرا که خبر افزایش ۳۰ درصدی تعرفه این شرکت‌ها باعث شد جان تازه‌ای به این شرکت‌ها وارد شود.

برای روز چهارشنبه به حمایت کوتاه مدت محدوده ۲.۱۷۸.۰۰۰ واحدی اشاره شد (البته این موضوع را هم عنوان کردیم که خیلی نمی‌شود به تایم‌های کوتاه مدت دل بست)، اما با این حال این احتمال وجود داشت که شاخص که در این محدوده ذکر شده که چندی پیش به عنوان مقاومت از آن یاد کردیم حالا به عنوان سطح حمایتی عمل کند و این اتفاق برای شاخص در روز جاری افتاد و این رویه ادامه دار باشد. می‌توان گفت که شاخص کل افت چند روزه خود را نسبت به هفته‌های گذشته پایان داده است و همچنان در صدد است تا به اهداف الگوی کلاسیک ایجاد شده در بازار توجه کند و به اعداد و اراقم بالاتری برسد. نظر اهالی بازار این است که شاخص می‌تواند تا محدوده ۲.۳ میلیون واحدی و حتی بیشتر برای پایان سال رشد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1213336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =