حضرت زهرا (س) یک الگوی مذهبی، اجتماعی و سیاسی هستند

امینی در مراسم ولادت حضرت زهرا (س) که در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس برگزار شد، حضرت زهرا (س) را یک الگوی مذهبی، اجتماعی و سیاسی دانست.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از هرمزگان،‌ مراسم ولادت حضرت زهرا (س) روز گذشته ۱۱ دی ماه در سالن اجتماعات بیمارستان خلیج فارس بندرعباس با حضور دکتر فرشته بستان ریاست بیمارستان، لیلا امینی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد و کارکنان بیمارستان برگزار شد؛ در این مراسم افزون بر مولودی خوانی، از بانوان شاغل سرپرست خانوار بیمارستان خلیج فارس نیز تجلیل بعمل آمد.

لیلا امینی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در این مراسم افزون بر تکریم جایگاه حضرت زهرا (س) افزود: حضرت زهرا (س) یک الگوی مذهبی، اجتماعی و سیاسی هستند و حضرت علی (ع) در مسائل سیاسی با حضرت فاطمه (س) مشورت می‌کردند و یکی از ویژگیهای بارز حضرت، مردم‌داری است؛ همین کاری که پرستاران شبانه روز مشغول آن هستند و هر شخصی این روحیه را ندارد.

امینی ادامه داد: طبق فرمودهٔ پیامبر اکرم (ص) خانم‌ها بزرگ خانه هستند و مرد باید پشتیبان او باشد، حضرت علی (ع) نیز میفرمایند: «زن‌ها گل و ریحانه هستند و نباید مسئولیت زیادی بر عهده آنها گذشت»، یعنی اینگونه نباشد که فقط برابری از این لحاظ باشد که ساعت کاری و سن بازنشستگی با آقایان برابر باشد، زیرا خانم‌ها مسئولیت سنگین‌تری نسبت به آقایان در خانه دارند و باید بیشتر در منزل حضور داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنیان خانواده به خانم آن خانه است و خانم‌ها درون خانه فرزندانی را تربیت می‌کنند که برای جامعه مفید باشند؛ به همین علت است که باید زنی قوی و شجاع باشیم و فرزندانی را تربیت کنیم که از شجاعت و عزت نفس بالایی برخوردار باشند.

خبرنگار: نسیم اسپید

انتهای پیام/

کد خبر: 1213635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =