استقلال شرایط آرمانی دارد / درماندگی در پیاده کردن سقف قرارداد

کارشناس فوتبال گفت: استقلال قهرمان نیم فصل اول شد که مشخص است شرایط آرمانی دارد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حمیدرضا بابایی، درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل پیکان در هفته پانزدهم لیگ برتر، اظهار داشت: استقلال در آخرین هفته نیم فصل اول برابر پیکان به ۳ امتیاز این دیدار نیاز مبرم داشت که ابتدا وضعیت خودش را در صدر جدول مستحکم کند و ضمناً با روحیه ایده‌آل به تعطیلات برود. بر همین اساس بازی خوبی را هم به نمایش گذاشت و همچنین موقعیت‌های گل زیادی داشت که می‌توانست با نتیجه بهتری هم به پیروزی دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

وینگر جدید تیم استقلال از کجا می‌آید؟

وی در مورد وضعیت این فصل استقلال ادامه داد: استقلال در نیم فصل اول لیگ برتر با اینکه در فاز بازی زیبا آنچنان خوب نبود، اما در نتیجه‌گیری موفق‌تر از فصل‌های اخیر عمل کرد. اگر تیمی به نتیجه دست پیدا نکند، اما زیبا بازی کند این خواسته معقولی نیست و قطعاً کسب امتیاز مهمتر از بازی تماشاگرپسند است. استقلال و نکونام به خوبی می‌دانند چه می‌خواهند و هدفشان مشخص است چراکه هم اکنون هم که قهرمان نیم فصل اول شده‌اند، مشخص است شرایط آرمانی دارند.

بازیکن تاپی بیرون نمی‌ماند که تیمی بتواند جذب کند

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه مدعیان قهرمانی در این فصل لیگ برتر بیشتر از سال‌های قبل هستند، عنوان کرد: نمایشی که تیم‌ها در نیم فصل اول داشتند، بیان‌گر این بود که به غیر از استقلال، پرسپولیس و سپاهان، یک تیم آماده همچون تراکتور به قافله مدعیان قهرمانی در لیگ اضافه شده است. همچنین رقابت در نیم فصل دوم بسیار سخت‌تر خواهد شد و بازی‌های دور برگشت برای این ۴ تیم صدرنشین به اوج حساسیت خودش خواهد رسید.

کارشناس فوتبال درباره لیست مازاد تیم‌های لیگ برتری یادآور شد: در یارگیری میان فصل به نظر می‌رسد که هر تیمی بازیکن خوب داشته باشد او را حفظ می‌کند و بازیکن تاپی بیرون نمی‌ماند که تیمی بتواند آن را جذب کند، بر همین اساس باید تیم‌ها به دنبال بازیکنان آزاد و خارجی باشند.

در پیاده کردن سقف قرارداد درمانده شدند

بابایی در مورد قانون سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری گفت: سقفی را برای باشگاه‌ها گذاشتند که در پیاده کردن این قانون درمانده شدند. کسی باورش می‌شود؛ یک بازیکن لیگ برتری که سال قبل قراردادش ۵-۶ میلیارد تومان بود، امسال چند صد میلیون تومان از باشگاهش بگیرد! با این تفاسیر مشخص است که تیم‌های صدرنشین هیچ‌کدام‌شان قانون سقف بودجه را رعایت نکردند.

وی درباره بالا بودن سن برخی از بازیکنان دعوت شده به تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، ادامه داد: در این مقطع که اکثر ملی‌پوشان‌مان تجربه و عملکرد خوبی در تیم‌های خودشان به نمایش می‌گذارند، باید با همین نفرات به آوردگاه مهم جام ملت‌ها می‌رفتیم. بر همین اساس امیر قلعه‌نویی نمی‌توانست تغییرات زیادی را در تیم ملی اعمال کند. ضمناً اگر او بازیکنان باتجربه تیم ملی را کنار می‌گذاشت، کدام نفرات جوان را باید جای این باتجربه‌ها راهی جام ملت‌ها می‌کرد.

ریسک بازی دادن به جوانترها در جام ملت‌ها خیلی بالاست

کارشناس فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: ریسک بازی دادن به جوانترها در رقابت‌های مهمی همچون جام ملت‌ها خیلی بالاست و باید نفرات جوان کم کم وارد تیم ملی شوند و این پروسه زمانبر است. در موضوع دعوت بازیکنان به تیم ملی، مهمترین مسئله تفکرات تاکتیکی سرمربی است و اگر قلعه‌نویی چند بازیکن بالای ۳۰ سال را به جام ملت‌ها می‌برد، می‌خواهد بهترین نتیجه را به دست آورد. اما تیم ملی در جام ملت‌ها کار سختی را پیش رو دارد و اگر شانس با تیم‌مان باشد، می‌تواند تا فینال برود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1213824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =