رویداد داستان‌نویسی«به یاد لاله ها» برگزار می شود/ امیدآفرینی مهمترین دستاورد حوزه مهدویت

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مهمترین دستاورد حوزه مهدویت، امید آفرینی است و به عنوان یک مولفه فرهنگی مورد توجه دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: رویداد داستان نویسی «به‌یادلاله‌ها» در سال‌جاری با نگاه به ظرفیت های دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی منصوری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع جشنواره داستان نویسی «به یاد لاله‌ها»، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه در حوزه غنابخشی و اسلامی سازی فضای دانشگاه، فعالیت در حوزه مهدویت است و در همین راستا موسسه امامت و مهدویت تشکیل و افراد مجرب و با سابقه قوی و خوشنام جذب این موسسه شدند.

وی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در مقوله مهدویت، گفت: پس از راه‌اندازی موسسه امامت ومهدویت طی سه‌ سال اخیر چندین جشنواره و همایش ملی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌ریزی و اجرا شده که متناسب با ظرفیت‌ها، استعدادها و توانمندی‌های استان‌ها، برگزاری یک جشنواره فرهنگی و هنری به عنوان ماموریت برای هر استان‌ تعریف شده است.

منصوری با اشاره به ظرفیت بالای استان سمنان در حوزه داستان‌نویسی تصریح کرد: متناسب با استعداد استان سمنان و وجود افراد نامدار در حوزه داستان نویسی جشنواره ملی "به یاد لاله‌ها" در استان سمنان برگزار می‌شود که سال گذشته اولین دوره آن برگزار و سال‌جاری نیز دومین دوره جشنواره فراخوان شده است.

وی ضمن قدردانی از هم افزایی نهادهای حامی و همراه این جشنواره، یادآور شد: رویداد داستان نویسی «به یاد لاله‌ها» در سال‌جاری با نگاه به ظرفیت‌های داخل دانشگاه برگزارکه تمامی مقدمات جشنواره اعم از طراحی پوستر، ساخت تیزر، طراحی و ساخت تندیس و حتی بخشی از داوری آثار با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به رونمایی پوستر دومین جشنواره داستان نویسی «به یا لاله‌ها» در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و ریاست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: این اقدام زمینه ساز معرفی بیشتر این جشنواره شد چنانکه، تاکنون استقبال خوبی از این رویداد شد و آثار فاخری به دبیرخانه ارسال شده است.

منصوری در خاتمه با توجه به اهمیت موضوع «مهدویت» که به عنوان یک هدف فرهنگی در جامعه مورد توجه قرار می‌گیرد، اضافه کرد: از آنجایی که یکی از دستاوردهای حوزه مهدویت امید آفرینی است مفتخریم در مسیری حرکت کنیم تا بسترساز امیدآفرینی بیشتر در جامعه باشیم.

گفتنی است: جشنواره داستان نویسی «به یاد لاله‌ها» با هدف بازتولید آزاد و هنری، معنامحور و امروزی از مفهوم شهید و شهادت با الهام از موضوعاتی چون سلوک عارفانه و حیات معنوی، باورهای دینی و میهن دوستانه، اطاعت از امام و رهبری، تاثیر فرهنگ عاشورایی، مسوولیت پذیری، عشق به شهادت و... در چهار بخش دانش‌آموزی، دانشجویی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و سطح آزاد برگزار می شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1213855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =