پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲

برآورد می‌شود بورس فردا نیز متعادل به سمت نزولی باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در بازار بورس امروز وضعیت چندان خوب نبود بازار بورس امروز با افت ۸۰۰ واحدی همراه بود و شاخص هم وزن نیز با افت ۴۱۹ واحدی همراه بود، ارزش معاملات نیز برابر با چهار هزار ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است و حجم معاملات نیز برابر با ۸ میلیارد برگه سهم بوده است.

بیشتر بخوانید:

بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری بر بورس خواهد داشت؟

در بازار بورس امروز نمادهای شبندر، شپدیس، شپنا، شتران بیشترین تأثیر مثبت را داشت و خودرو، کگل و اخابر بیشترین تأثیر مثبت را داشته است، ارزش معاملات در بازار امروز در محدوده ۴ هزار میلیارد تومان بوده است که با این عدد و ارقام ارزش معاملات بعید است بازار بتواند فرداهم تغییر مثبتی را ثبت کند.

برآورد می‌شود بازار فردا نیز متعادل به سمت نزولی باشد.

فرمول جدید قیمت خودرو

با گذشت چند روز از خروج شورای رقابت از گردونه قیمت‌گذاری، هنوز فرمول جدید قیمت‌گذاری از سوی مرجع جدید تعیین قیمت، یعنی سازمان حمایت اعلام نشده است. با این همه، بررسی‌های «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد در فرمول جدید، قیمت تمام شده به رسمیت شناخته شده است.

طبق مدل فعلی، قیمت کارخانه‌ای جدید خودروها دو ویژگی خاص و تازه دارد؛ نخست اینکه با هزینه تولید همخوانی داشته و دیگر زیانده نیست و دوم آنکه حاوی سودی حداقل ۲.۵ درصدی است.

این موضوع باید می‌توانست تأثیری بر روی نمادهای گروه خودرو داشته باشد که مؤثر واقع نشد، امروز حتی گروه خودرویی نیز منفی بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1214772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =