خسروپناه: برخی دانشگاه‌ها ضوابط لازم برای دانشجویان عراقی را رعایت نکردند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه برخی دانشگاه‌ها در ایران ضوابط لازم دانشجویان عراقی را رعایت نکرده بودند، گفت: در تلاش هستیم که مشکلات دانشجویان عراقی با رعایت ضوابط مرتفع شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین خسروپناه در سفر خود به جمهوری عراق در دیدار با نعیم العبودی، وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی پیرامون مسائل علم و فناوری و آموزش عالی دو کشور از جمله مشکلات دانشجویان عراقی در ایران بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید:

تأکید بر ارتقای ارتباط علمی و پژوهشی مراکز علمی ایران و عراق

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دیدار به تشریح اسناد مصوب این شورا در حوزه علم و فناوری از جمله سند نقشه جامع علمی کشور و اسناد ذیل آن مانند سند هوافضا، امنیت غذایی، سلول‌های بنیادی پرداخت.

حجت‌الاسلام خسروپناه همچنین موضوع هوش مصنوعی و کوانتوم را دو مسئله اساسی علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در تدوین اسناد راهبردی این حوزه عنوان کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی علم و فناوری را رکن مهم تمدن اسلامی دانست و گفت: در حوزه علم و فناوری، افزایش تعامل ایران با همسایگان خود از جمله عراق دارای اهمیت است و در توسعه کاربست فناوری‌ها توجه به بعد حکمت باید مورد توجه باشد.

رسیدگی به مشکلات دانشجویان عراقی در ایران از دیگر محور مذاکرات طرفیت ایرانی و عراقی در این نشست بود که در این زمینه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: برخی دانشگاه‌ها در ایران ضوابط لازم را رعایت نکرده بودند که از طرف مراجع تخصصی اقدامات لازم برای حل این مشکل صورت پذیرفت و البته در تلاش هستیم که مشکلات دانشجویان عراقی با رعایت ضوابط مرتفع شود.

نعیم العبودی وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی نیز در این دیدار ضمن تشکر از استاد خسروپناه برای اقدامات صورت گرفته، اظهار کرد: تبادل علم و فناوری و تجارب آموزش عالی در کشورهای اسلامی در سطح مطلوب نیست و به‌دلیل تنوع توانمندی‌های کشورهای اسلامی ارتقای این تعاملات و تبادلات علمی دارای اهمیت است.

وی تصریح کرد: مردم دو کشور ایران و عراق دارای ارتباطات عمیق فرهنگی و قابل توجه هستند که در سطح مراکز علمی نیز باید این ارتباطات به نحو مطلوب توسعه داشته باشد.

نعیم العبودی به حضور دانشگاه‌های ایرانی در هفته فرهنگ عراق اشاره کرد و گفت: اینگونه اقدامات در افزایش تعاملات علمی کشور بسیار موثر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =