پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲

تالار شیشه‌ای در روز میانی هفته، شاهد منفی شدن 70 درصدی نقشه معاملات بود و رنج منفی بازار در نمادهای زیادی دیده شد. سرنوشت بازار در دو روز معاملاتی پایانی این هفته چگونه خواهد بود؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در پایان معاملات روز میانی هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت 0.1 درصدی، معادل دو هزار و 293 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و 194 هزار و 996 واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بورس افت کرد / کاهش ۲۲۹۱ شاخص کل

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با کاهش اندک 0.02 درصدی (معادل هزار و 535 واحد)، در پله 766 هزار واحدی قرار گرفت. شاخص‌ کل فرابورس نیز با افت 0.3 درصدی، معادل 79 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح 26 هزار و 509 واحدی باقی ماند.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز دوشنبه، پنج هزار و 759 میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات سومین روز هفته را هم ۱۰ میلیارد و 100 برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه بازار در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه تداوم صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز دوشنبه، خبر از خروج 309 میلیارد و 700 میلیون تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس سه شنبه

همان‌گونه که در گزارش پیشین اشاره شد، بورس تهران در بازار روز یکشنبه نشانه‌هایی مبنی بر احتمال بالای کاهش قدرت خریداران در بازار روز دوشنبه را از خود بروز داد. با این وجود، جو فروش در بازار روز دوشنبه بیشتر از انتظار بود. بازار سهام روز میانی هفته را طوری سپری کرد که 70 درصد نمادها در سمت منفی دامنه نوسان قرار گرفتند و ارزش کل سفارش‌های فروش، اختلاف معناداری با ارزش کل سفارش‌های خرید روی تابلو نمادها داشت.

پس از تنها گذشت 20 دقیقه از آغاز معاملات، روند خروج پول حقیقی‌ها از سهام آغاز شد و این شیب منفی ( با شتاب تندتری در یک ساعت پایانی) تا پایان بازار ادامه یافت. از این رو به نظر می‌رسد تالار شیشه‌ای در آغاز بازار روز سه‌شنبه با هیجان اندک منفی آغاز شود.

در بازار روز میانی هفته، 17 نماد از سوی مثبت دامنه نوسان به صف فروش نشستند و در مقابل، خریداران 13 نماد را از سمت منفی بازدهی روزانه به صف خرید بردند. همچنین 535 نماد در روز دوشنبه، پایین‌تر از قیمت پایانی خود قرار گرفتند. از این رو به نظر می‌رسد پس از گذشت فاز اولیه بازار، جریان متعادل بر جو کلی معاملات تالار شیشه‌ای حکم‌فرما شود. کارشناسان معتقدند گزارش‌های عملکردی پاییز شرکت‌ها، می‌تواند بهانه‌ای برای خریداران در روز سه‌شنبه باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1215835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =