سازمان ملل: قحطی در غزه با سرعتی باورنکردنی در حال گسترش است

معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه هشدار داد که قحطی در غزه با سرعتی باورنکردنی در حال گسترش است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه روز سه‌شنبه در سخنانی درباره بحران گرسنگی در نوار غزه هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات اوکراین| درخواست سازمان ملل برای کمک ۳.۱ میلیارد دلاری به اوکراین

وی در ادامه سخنانش گفت: «صدها هزار نفر در غزه گرسنگی می‌کشند و قحطی با سرعتی باورنکردنی در این باریکه در حال افزایش است».

این مقام ارشد سازمان ملل اضافه کرد: «ارائه کمک‌های بشردوستانه به حدود سیصد هزار نفر در شمال غزه همچنان یک چالش به شمار می‌آید».

دبیر کل سازمان ملل نیز روز دوشنبه گفت که اکثر تلفات حملات اسرائیل به غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه سخنانش تاکید کرد که هیچ چیزی نمی‌تواند مجازات دسته جمعی مردم فلسطین را توجیه کند.

گوترش اضافه کرد: «شبه قحطی، بیماری، سوء تغذیه و مشکلات بهداشتی مردم غزه را تحت شعاع قرار داده است».

وی گفت: «از ۷ اکتبر ۱۵۲ کارمند سازمان ملل در غزه کشته شدند که بالاترین تلفات سازمان ملل از تاریخ پیدایش آن است».

با گذشت ۱۰۲ روز از آغاز جنگ، شمار شهدای فلسطینی به بیش از ۲۴ هزار شهید رسیده که ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر از قربانیان، کودک هستند. نزدیک به دو میلیون نفر از جمعیت ۲.۲ میلیون نفری غزه آواره و بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌های آن یا کاملا ویران شده و یا آسیب جدی دیده است.

طبق گزارش مورخان پس از پایان جنگ جهانی دوم، از مجموع جمعیت ۴.۳ میلیون نفری پایتخت آلمان تعداد ۲.۸ میلیون نفر در برلین اقامت داشتند و ۶۰۰ هزار آپارتمان از بین رفته بود.

نهاد حقوق بشری «دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه» روز گذشته در گزارشی به موضوع محروم ماندن ساکنان غزه از آب آشامیدنی قابل شرب پرداخت و آن را یک جنایت جنگی از سوی رژیم صهیونیستی دانست.

در گزارش این نهاد غیر دولتی آمده است: «اقدام رژیم اشغالگر اسرائیل در محروم کردن نوار غزه از آب آشامیدنی قابل شرب یک حکم اعدام واقعی است که علاوه بر اینکه نوعی نسل‌کشی است، جنایت جنگی نیز محسوب می‌شود».

این نهاد حقوق بشری توضیح داد که تشنگی تمامی غزه به خصوص شمال غزه را در بر گرفته است و رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تجاوز به این باریکه، مانع ورود آب شده و به شکل عامدانه و با برنامه چاه‌های آب و منابع تأمین آب را بمباران می‌کند، همزمان کمبود سوخت مانع فعال‌سازی ایستگاه‌های تصفیه آب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1216044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =