ارمنستان: برای حفظ تمامیت ارضی در تلاش هستیم

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در جلسه پرسش و پاسخ در پارلمان این کشور اظهار داشت، تمام اقدامات دولت و حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزیر خارجه ارمنستان روز یکشنبه بار دیگر اظهار داشت که باکو از ادامه مذاکره با ایروان سرباز می‌زند.

بیشتر بخوانید:

تنش‌های مرزی بین آذربایجان و ارمنستان بار دیگر شدت گرفت

به گزارش منابع خبری، «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان در جریان نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه کرواسی در شهر «زاگرب» گفت، جمهوری آذربایجان از از سرگیری مذاکرات صلح با ارمنستان خودداری کرده است.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان بعد از دو جنگ خونین در آستانه توافق صلح قرار گرفته‌اند و اخیرا مقام‌های دو کشور مواضعی را در حمایت از پیشبرد مذاکرات صلح اتخاذ کردند هرچند که هنور سران باکو سیگنال‌های منفی ارسال می‌کنند.

میرزویان افزود:«علیرغم بی میلی جمهوری آذربایجان، ارمنستان همچنان متعهد به گفت‌وگو است و با حمایت اتحادیه اروپا فعالانه در مذاکرات شرکت کرده است.»

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در جلسه پرسش و پاسخ در پارلمان این کشور اظهار داشت، تمام اقدامات دولت و حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان است.

پاشینیان اظهار داشت:«در مورد اطلاعیه‌های رسمی جمهوری آذربایجان، من به آنها پاسخ داده‌ام . باید بگویم که باکو در پاسخ به درخواست‌های طرف ارمنی دو استدلال متقابل ارائه می‌کند.»

وی ادامه داد:«ما دستور کار صلح را مطابق با منطق جمهوری آذربایجان اعلام نکردیم، دستور کار صلح را مطابق با منطق خود اعلام کردیم.»

نخست وزیر ارمنستان افزود که اگر مثلا جمهوری آذربایجان از دستور کار صلح عقب نشینی کند و این بدان معنا نیست که طرف ارمنی نیز باید از آن عقب نشینی کند.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در اولین روز سال ۲۰۲۴ گفت:«رهبری ارمنستان باید از درس‌های تاریخی نتیجه‌گیری درستی بگیرد و به گونه‌ای رفتار کند که ما را خشمگین نکند.»

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان افزود:«در تلاش بودیم تا این موضوع را به ارمنستان بفهمانیم که هر لحظه می‌توانیم عملیات انجام دهیم.»

او ادامه داد:«به نظر من این باید درس عبرتی نه تنها برای ارمنستان، بلکه برای دیگران باشد که نمی‌توان با زبان تهدید با ما صحبت کرد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1216532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =