پیش‌بینی درآمدزایی ۵۰ میلیاردتومانی واحد مجلسی/ ۶۴ رشته استان اصفهان با اجرای آمایش ساماندهی شدند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: واحد مجلسی دیگر درآمد شهریه‌ای ندارد و عمده درآمدزایی این واحد غیرشهریه‌ای است به طور مثال سال گذشته این واحد ۲۵ میلیارد تومان قرارداد داشت و امسال هم پیش‌بینی می‌کنیم دو برابر سال گذشته درآمدزایی داشته باشد. 

پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص اجرای طرح آمایش در واحدهای استان اصفهان اظهار کرد: امسال و سال گذشته با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که هر یک از واحدهای دانشگاهی و مناطق آنها داشتند بررسی‌های لازم انجام و بر این اساس تعدادی از رشته‌محل‌ها شناسایی و جابه‌جا شدند و این بازمهندسی هم اکنون هم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

همکاری دانشگاه‌های منتخب مالزی و دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ دو کشور ماندگار می‌شود

وی ادامه داد: نتایج اجرای آمایش در استان به تدریج خود را نشان خواهد داد و برای سال آینده نیز تعداد زیادی از رشته‌ها در این استان ساماندهی و جابه‌جا خواهند شد.

ساماندهی ۶۴ رشته با اجرای آمایش

نجفی با بیان اینکه تا کنون ۶۴ رشته در این استان با استفاده از داده های آمایشی ساماندهی شده اند، خاطرنشان کرد: رشته مهندسی نفت در یکی از واحدهایی که با مرکز استان فاصله زیادی داشت جذب دانشجو نداشت و با انتقال به واحدی که فاصله بسیار کمی تا مرکز استان داشت موفق شدیم بالغ بر ۴۰ نفر جذب دانشجو در این رشته داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به قابلیت ها و ارتباطی که با صنعت در استان اصفهان داریم تلاش میکنیم که در بازمهندسی و بازتعریف رشته ها فعالیت هایی داشته باشیم تا احیا و کاربردی کردن شماری از رشته ها از این طریق عملیاتی شود.

رشد ۴۵ درصدی جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد اصفهان/ تحصیل ۹۲ هزار دانشجو در واحدهای اصفهان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۲ هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند که نسبت به سه سال گذشته ۴۵ درصد رشد جمعیت دانشجویی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در جذب دانشجو از سال ۹۸ اتفاقات بسیار خوبی در استان اصفهان رخ داده است، افزود: در برخی واحدهای این استان تا دوبرابر رشد دانشجو داشته ایم البته در برخی واحدها هم این روند کاهشی بوده که با اجرای آمایش و ماموریت‌گرا کردن واحدها شاهد اتفاقات مثبتی بودیم.

تغییر کاربری واحد مجلسی با اجرای آمایش و مأموریت‌گرایی

نجفی ادامه داد: در این راستا به برخی واحدها مأموریت های ویژه سپردیم و کاربری آنها را به سمت ماموریت های فناوری سوق دادیم و در مدار فناوری متمرکز شدیم که نمونه بارز آن واحد مجلسی در این استان است.

وی با بیان اینکه با توجه به رویکرد فناورانه‌ای که داشتیم سال گذشته واحد مجلسی را به مرکز فناوری تبدیل کردیم، خاطرنشان کرد: رشته‌های این واحد را به طور کامل جابه‌جا کردیم تا این واحد بتواند در حوزه فناوری نقش‌آفرینی کند ضمن اینکه واحدهای دیگری هم در این فرآیند وارد شده اند تا بتوانند در حوزه های فناوری مهارتی و ماموریت گرا فعالیت کنند.

نجفی با اشاره به اینکه واحد مجلسی یک واحد شدیدا زیان‌ده بود که آمار جذب دانشجو بسیار پایینی هم داشت، افزود: خوشبختانه با تدبیری که صورت گرفت و سرمایه گذاری که دانشگاه انجام داد اقدامات بسیار خوبی در این واحد در حال انجام است و واحد مجلسی رو به رشد است.

وی با بیان اینکه رویکرد فناوری و نوآوری برای واحد مجلسی تعریف شده است، گفت: این واحد مأموریت فناورانه دارد و از شرکتهای دانش بنیان سطح استان اصفهان حمایت میکند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: واحد مجلسی دیگر درآمد شهریه‌ای ندارد و عمده درآمدزایی این واحد غیرشهریه‌است به طور مثال سال گذشته این واحد ۲۵ میلیارد تومان قرارداد داشت و امسال هم پیش‌بینی می‌کنیم دو برابر سال گذشته درآمدزایی داشته باشد.

وی در خصوص راه‌اندازی دانشکدگان در این استان هم گفت: جلسات متعددی با معاونت‌های علوم انسانی و هنر، علوم تربیتی و مهارتی و علوم، مهندسی و کشاورزی برگزار شده است و بر اساس ظرفیت آمایشی هر واحد به جمع‌بندی هم رسیده‌ایم اما به دلیل اینکه نهایی نشده است فعلا اطلاع رسانی نمی‌کنیم اما تا ابتدای سال آینده نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1217012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =