امیرعبداللهیان: آمریکا باید اسرائیل را مجبور به پایان‌دادن به جنگ غزه کند

وزیر خارجه کشور گفت: ایالات متحده آمریکا حاکمیت ملی یمن را نقض می‌کند و باید رژیم اسرائیل را مجبور به پایان‌دادن به جنگ غزه کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان بامداد امروز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد جنایت‌های رژیم اسرائیل در نوار غزه را محکوم کرد و آمریکا را شریک جرم و مانع تحقق آتش‌بس در این منطقه دانست.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان: اقدام مشترک آمریکا و انگلیس در حمله به یمن، تشدید دامنه جنگ است

امیرعبداللهیان گفت: آمریکا از جنایات رژیم اسراییل حمایت می‌کند و مانع شورای امنیت برای توقف نسل‌کشی و آتش‌بس در غزه می‌شود.

وزیر خارجه کشورمان همچنین افزود: ایالات متحده آمریکا حاکمیت ملی یمن را نقض می‌کند و باید رژیم اسرائیل را مجبور به پایان‌دادن به جنگ غزه کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: کمک‌های انسان دوستانه باید به تمام مناطق غزه برسد. امنیت دریایی برای تجارت جهانی حیاتی است؛ اما امنیت یک مفهوم به هم پیوسته است. توقف نسل‌کشی در غزه کلید بازگشت امنیت به منطقه است و آمریکا مانع این کار می‌شود.

از سوی دیگر، امیرعبدالهیان در مصاحبه با شبکه «اِی‌بی‌سی نیوز» درباره افزایش خطر وقوع جنگ گسترده در غرب آسیا هشدار داد. او ضمن معرفی آمریکا به عنوان عامل اصلی تشدید تنش‌ها در منطقه غرب آسیا، گفت که اگر واشنگتن حمایت‌هایش از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را متوقف کند، نتانیاهو 10 دقیقه هم دوام نمی‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1217097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =