چمران: استفاده از کامپوزیت در مراکز درمانی و بیمارستانی ممنوع می‌شود

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به خطرات استفاده از کامپوزیت در نمای ساختمان‌ها گفت: شورا بنا دارد استفاده از کامپوزیت را در مراکز درمانی و بیمارستانی ممنوع کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی چمران امروز در جریان دویست‌ویازدهمین جلسه شورای شهر تهران به آتش‌سوزی بیمارستان گاندی اشاره و اظهار کرد: این اتفاق در چند روز گذشته به‌وقوع پیوست و با حضور به موقع عوامل آتش‌نشانی این حادثه به نقطه بحران نرسید.

بیشتر بخوانید:

آتش سوزی در بیمارستان گاندی تهران + فیلم

وی افزود: با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی و برنامه‌ریزی که توسط مجموعه آتش‌نشانی صورت گرفت شعله‌های آتش در ساختمان بیمارستان گاندی مهار و در ادامه نیز بیمارانی که در این بیمارستان بستری بودند توسط سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌ها به سایر مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نمای ساختمان بیمارستان گاندی گفت: نمای این ساختمان کامپوزیت بوده و همانطور که می‌دانید کامپوزیت در زمان آتش‌ شعله‌ور می‌شود علی‌رغم اینکه برخی‌ها می‌گویند این گونه کامپوزیت‌ها ضد آتش است اما آزمایشاتی انجام شده و مشخص شده که در زمان آتش‌سوزی اینگونه نماها در آتش شعله‌ور می‌شوند.

چمران با اشاره به اینکه استفاده از نمای کامپوزیت برای واحدهای مسکونی ممنوع شده تصریح کرد: پیشنهاد بنده این است که شورای شهر تهران مصوبه‌ای در خصوص عدم استفاده از نمای کامپوزیت برای مراکز درمانی و بیمارستانی داشته باشد و استفاده از این نوع نما برای مراکز درمانی ممنوع شود.

وی با اشاره مجدد به حضور ۱۲ ایستگاه و نیروهای آتش‌نشانی در محل حادثه بیمارستان گاندی گفت: مجددا از نیروهای آتش‌نشانی تشکر می‌شود.

نرگس سلیمانی؛ رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به فعالیت مرکز حقوقی شهردار تهران گفت: این مرکز باید ارتباط خوبی با ادارات حقوقی و سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران داشته باشد.

وی با اشاره به تعدد پرونده‌های حقوقی در مجموعه شهرداری تهران گفت: باید این موضوع آسیب‌شناسی شود.

سلیمانی با اشاره به حضور مستمر مرکز حقوقی شهرداری تهران در عقد قراردادها و پروژه‌های مشارکتی گفت: این موضوع ضرورت دارد و انتظار داریم شهرداری تهران گزارشی را در ارتباط با این مسئله تهیه و به شورا ارائه کند.

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تذکر مطرح شده از سوی سلیمانی درخصوص مرکز حقوقی شهرداری تهران تصریح کرد: علاوه بر وظیفه این مرکز، شورا نیز وظیفه دارد که ورود جدی و پیگیری‌های لازم در دعواهای حقوقی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1217647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =