علت خداحافظی تیم داوری ایران با جام ملت‌ها اعلام شد

دبیرکل فدراسیون فوتبال از علت خداحافظی تیم داوری ایران با جام ملت های آسیا صحبت کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، هدایت ممبینی در حاشیه مراسم تفاهم نامه بین فدراسیون فوتبال و موسسه خیریه کودکان بی سرپرست اظهار کرد: فدراسیون فوتبال برای تورنمنت جام ملت‌ها از قبل مسائل را تدارک دیده و تمام فیفادی‌ها را پر کرده بودیم. کادرفنی داخلی خوبی انتخاب شد. بازیکنان باتجربه‌ای هم داریم. وقتی در قطر بودم، احساس کردم همدلی و اتحاد خیلی خوبی بین بازیکنان وجود دارد. با فوتبالی هم که ارائه کردیم، یکی از امیدهای قهرمانی این تورنمنت هستیم.

بیشتر بخوانید:

برنامه مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ + عکس

وی افزود : در فوتبال نمی‌توان نتیجه را پیش‌بینی کرد اما در جو قطر مشخص بود و مربیان تیم‌های دیگر هم اذعان داشتند ایران یکی از قدرت‌های جام است. امیدوارم با همدلی، هرچه در توان دارند بگذارند تا با دست پر از جام خارج شویم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه آیا دلیل بازگشت موعود بنیادی‌فر به کشورمان پس از فقط یک قضاوت در جام ملت‌ها، گفت: مسابقه‌ای که بنیادی‌فر آن را قضاوت کرد، از لحاظ داوری شرایط خیلی خوبی داشت. جام ملت‌ها با VAR برگزار می‌شود و لیگ ما هم این سیستم را ندارد. موعود بنیادی‌فر تنها داور ایرانی است که این مدرک را دارد و درصدد هستیم در یک تا ۲ هفته آینده سایر داوران ما نیز این مدرک را بگیرند. تاکنون داوران خود را برای گذراندن ۲ دوره آموزشی به عربستان فرستاده‌ایم و کلاس‌های خود را تکمیل می‌کنند. فقط یک بازی کوتاه می‌ماند. طبق صحبتی که با فدراسیون ازبکستان داشتیم، می‌توانند در مسابقات کافا این بازی‌ها را قضاوت کرده و مدرک بگیرند.

ممبینی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل خداحافظی بنیادی‌فر این بود که تجربه کمتری در قضاوت با استفاده از VAR داشت. طبق صحبت با مسئولان کمیته داوران AFC گفتند می‌خواهند از داوران کشورهایی مثل امارات، قطر، استرالیا، کره‌جنوبی استفاده کنند که تجربه بیشتری در این زمینه دارند. مشکلی بابت قضاوت بنیادی‌فر نبود اما از مرحله یک هشتم باید برخی داوران بازگردند و برخی نیز کار خود را ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: داوری بنیادی‌فر و تیم ایرانی هم خوب بود. ان‌شاءالله در تورنمنت‌های بعدی قضاوت‌های بیشتری از تیم‌های داوری ایران خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1217771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =