احیا رشته‌های گردشگری با راه‌اندازی دانشکدگان فرهنگ و تمدن اسلامی در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه توسعه گردشگری می‌تواند بستر شغلی مناسبی برای جوانان کشور فراهم و همزمان بسیاری از رشته‌های مختلف دانشگاهی را احیا کند، گفت: این برنامه‌ای است که به صورت جدی در دانشکده فرهنگ و تمدن دانشگاه آزاد اسلامی اجرا می‌شود.

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص برنامه‌های این دانشگاه در حوزه گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت اظهار کرد: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به گردشگری یک نگاه توسعه‌ای در بستر آموزشی با راه اندازی دانشکدگان فرهنگ و تمدن است. توسعه گردشگری می‌تواند بستر شغلی مناسبی برای جوانان کشور فراهم و همزمان بسیاری از رشته‌های مختلف دانشگاهی را احیا کند؛ این برنامه‌ای است که به صورت جدی در دانشکده فرهنگ و تمدن دانشگاه آزاد اسلامی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید:

گردشگری سلامت وابسته به تحقق مرجعیت علمی است

وی ادامه داد: احیا رشته های حوزه گردشگری به صورت جدی در دانشکده های فرهنگ و تمدن دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می‌شود که از یک سو گردشگری به عنوان «عرصه» این دانشکدگان تعریف میشود و از سوی دیگر به ساختارها و توانایی های کشور در این حوزه مربوط می‌شود و کارهای بزرگی در حال انجام است.

دکتر طهرانچی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان تنها دانشگاهی که هم رشته های پزشکی و هم غیرپزشکی را داراست به موضوع گردشگری سلامت هم علمی و هم زیرساختی نگاه می‌کند ضمن اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بستری را فراهم ساخته که به گردشگری سلامت کل کشور کمک کننده خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در حوزه گردشگری و اینکه به عنوان پایلوت در کنار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت میراث فرهنگی قرار گرفته است، افزود: این مهم نگاه و حرکتی است که در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته و برنامه ای جدی در این حوزه خواهیم داشت. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1220691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =