اعزام دومین گروه از دانشجویان به اردوی راهیان نور

دومین مرحله از اردوهای دانشجویی راهیان نور دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با اعزام دانشجویان دختر این دانشگاه و با بدرقه جمعی از مسئولین استان و دانشگاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در چارچوب اردوی‌های راهیان نور عازم یادمان‌های مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.علیرضا شهرستانی، رییس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با حضور در آیین اعزام دانشجویان خواهر دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به اردوی راهیان نور، ضمن سخنرانی و ابلاغ پیام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، اظهار کرد: در سال ۱۳۸۷ رهبر معظم انقلاب در سفر نورانی خود به قدمگاه شهیدان دشت شلمچه؛ سرآغاز راهی پربرکت به‌نام "راهیان نور" شدند و در روزگاری که دشمن با ماهواره‌ها، فرهنگ را نشانه گرفته بود؛ رهبر معظم انقلاب ماه‌پاره‌ها را به ما نشان دادند.

وی ادامه داد: امروز دشمن جنگ دیگری تحت عنوان جنگ ترکیبی شروع کرده است که جنگ مذهبی و سیاسی است و نیز می‌کوشد با جنگ باور، جوان ما را نسبت به آینده بی‌تفاوت کند.

رییس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با بیان اینکه روح امید و امیدواری، یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌های ملت ایران است، تصریح کرد: امروز این اصل مو مورد آماج حملات دشمن در جنگ ترکیبی قرارگرفته و میدان جنگ امروز، میدان رسانه و تبلیغات است و قطعاً شما دانشجویان، پیش‌قراولان این نبرد هستید و لازم است همچون شهدا با تمام قوای فکری و معنوی خود، از تمامیت مرزهای اعتقادی و سیاسی دفاع کنید.

شهرستانی در پایان با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات پیش‌رو، خاطرنشان کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند مردم ما را مأیوس و دلسرد کند تا مردم را از مشارکت در امر انتخابات منصرف کند اما ما بایستی در سرنوشت خود بی تفاوت نباشیم و با حضور در انتخابات در امر ساخت سرونوشت خود و کشور سهیم باشیم.

افشین غنی‌زاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در این آیین که در مسجد الغدیر واحد کرمانشاه برگزارشد، ضمن تاکید بر اهمیت حفظ و گرامیداشت حماسه‌های دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: خوشا به سعادت شما که راهی این مسیر هستید در کنار درس و پژوهش در دانشگاه، ما نیاز داریم از نظر روحی و روانی نیز رشد کنیم و سفرهای زیارتی و اردوهای راهیان نور به دلیل نوع سفر، حس و حال خاص آن و فضای معنوی حاکم بر آن ارزش بسیاری دارد.

غنی‌زاده افزود: امیدوارم وقتی از این سفر ارزشمند معنوی باز می گردید احساس کنید تغییرات مثبتی در شما ایجاد شده و این که چه افرادی چه رشادت هایی کرده اند تا امروز، کشور ما سربلند باشد و در این اردو حتما به یاد ما نیز باشید و از دعای خود بی نصیب نگذارید در نهایت از همکاران حوزه معاونت فرهنگی و بسیج دانشجویی به عنوان بانیان این اردو نیز قدر دانی می‌کنم.

در ادامه این آیین مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در سخنانی بیان کرد: خدا راشاکریم که بستر و زمینه برگزاری یکی دیگر از اردوهای راهیان نور فراهم شده و جمع کثیری از دانشجویان ما این توفیق را دارند که به سرزمین ایثار و شهادت و مقاومت سفر کنند و راهیان نور یکی از جلوه های پاسداشت و گرامیداشت دفاع مقدس است.

حجت الاسلام امین معظمی گودرزی در خصوص اهمیت برگزاری این اردوها توضیح داد: دشمنان این مرز و بوم تلاش می‌کنند دوران دفاع مقدس را به عنوان قطعه‌ای مهم از تاریخ ما حذف کنند یا به فراموشی بسپارند و یا آن را تحریف کنند.

وی با بیان اینکه قلم‌ها و زبان‌های بسیاری مشغول کار هستند تا دفاع مقدس یه‌صورت آنچه که در واقع بوده نمایش داده نشود و محتوای دوران دفاع مقدس به نسل جوان منتقل نشود، ادامه داد: با توجه به اینکه دفاع مقدس تضمین کننده استقلال، آزادی، امنیت و رشد و تعالی کشور است و در دفاع مقدس جوانانی را می‌بینیم که تجربه و سواد چندانی ندارند ولی پس از مدتی فرماندهان پارسا و مدیر و مدبر از بین آنها بیرون آمده و با دست خالی، هشت سال کشور را در مقابل تمامی دشمنان شرقی و غربی حفظ کنند و به پیروزی می‌رسانند و این نکته مهمی است که نسل جوان ما باید با آن آشنا شوند و با این سفرها با این حماسه ها بیشتر آشنا شوند.

وی در ادامه با اشاره و گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدا دفاع مقدس و بیان اینکه در کشور جوانان بسیاری از جمله شهید خرازی، باکری، همت و... بوده‌اند و در آن برهه به رشد و تعالی رسیده و در تاریخ ماندگار شدند، افزود: امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۰ و پس از فتح "بستان" پیامی صادر نمودند و در آن پیام کلمه "فتح الفتوح" را به‌کار بردند که منظور از آن تولید و پرورش جوان‌هایی بود که ۸ سال کشور را در برابر دشمنان شرقی و غربی به پیروزی رساندند، و امروز نیز شاهد هستیم همچون گذشته جوانان ما با ابتکار و دانش خود حماسه می‌آفرینند.

وی در پایان خطاب به دانشجویان شرکت کننده در این اردوی معنوی، گفت: از شما انتظار دارم از این فرصت خاص و کم‌نظیر استفاده کنید و در آن بیاندیشید که شهیدان ما برای چه راه و کاری رفتند و تلاش کنید حرمت آنها رعایت و راه آنان ادامه یابد.

به گزارش ایسکانیوز در این اردو معرفتی-زیارتی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شده است، ۲۲۵نفر از دانشجویان خواهر و برادر این دانشگاه در دو بازه مجزا به مناطق عملیاتی جنوب کشور از قبیل: طلائیه، دهلاویه، هویزه، شلمچه و... اعزام شدند.

خبرنگار: امید فلاحی

انتهای پیام/

کد خبر: 1220838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =