پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲

بورس تهران طی دو روز معاملاتی گذشته، به خوبی توانسته است از جو منفی روزهای پیشین خود جدا شود. با این وجود با قرارگیری ارزش معاملات در سطح سه هزار و ۶۹۵ میلیارد تومانی کار سختی در حفظ دامنه مثبت خود دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد اندک ۰.۰۳ درصدی، معادل ۶۰۴ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۷۱ هزار واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

رشد اندک بورس / شاخص کل به ۲ میلیون و ۷۱ هزار واحد رسید

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی مخالف جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با افت ۰.۰۳ درصدی (معادل ۱۹۴ واحد)، تا پله ۷۲۷ هزار و ۸۳ واحدی تنزل یافت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه‌شنبه، سه هزار و ۶۹۵ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارمین روز هفته را نیز ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز سه‌شنبه بورس، خبر از خروج ۳۸۰ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس چهارشنبه

آخرین ماه سال ۱۴۰۲ در حالی از راه رسید که سهامداران غیر از مقطعی کوتاه، شاهد بازاری منفعل و رکودی بوده‌اند. نکته مثبت بازار سهام در این روزها، رها شدن از جو منفی هفته‌های پیشین است. با این وجود، ناتوانی بازار در حفظ این موقعیت و عدم جبران حجم روزهای منفی، نیمه خالی لیوان بورس است.

در واقع، بازار تمایلی به افت ندارد اما از سوی مقابل، انگیزه و سوخت لازم برای رشد را نیز در اختیار ندارد. پمپاژ اخبار مثبت و حرکت سنتیمنت جاری در میان فعالان بازار به سمت و سوی مثبت، ضروری است.

کارشناسان معتقدند بورس تهران باید دست پر به استقبال بازه تسویه اعتبار عمده کارگزاری‌ها برود؛ در غیر این صورت منفی شدن در روزهای پایانی سالف نباید دور از انتظار فعالان بازار باشد. به طور کلی، پایداری بورس در مسیر صعودی نیاز به تغییر پارامترهای کلان دارد و تنها در این حالت تمایل فعالان به خرید بیشتر می‌شود.

کارشناسان معتقدند بازار سهام در آخرین روز هفته، شرایط سخت‌تری در حفظ رخ سبز خود خواهد داشت. بنابراین در راستای پیش بینی بورس چهارشنبه می‌توان بیان کرد جو تعادلی بورس ادامه یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =