صدرنشینی استقلال با سوپرگل چشمی

تیم استقلال در حساس‌ترین دیدار هفته هجدهم لیگ برتر مقابل سپاهان به پیروزی رسید.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم‌های فوتبال استقلال تهران و سپاهان اصفهان امروز سه شنبه ۸ اسفندماه از ساعت ۱۷:۱۵ در ورزشگاه آزادی با قضاوت پیام حیدری به مصاف هم رفتند.

بیشتر بخوانید:

ترکیب استقلال مقابل سپاهان مشخص شد

این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید. روزبه چشمی(۳۶) برای استقلال گل زد.

سیاوش یزدانی و علی اصغر اعرابی از سپاهان و ایمان سلیمی و گوستاوو بلانکو از استقلال کارت زرد دریافت کردند.

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، ایمان سلیمی، آرمین سهرابیان، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی(۳+۹۰ محمدحسین مرادمند)، روزبه چشمی، مهدی مهدی پور(۷۷ امید حامدی فر)، آرش رضاوند، جلال الدین ماشاریپوف(۷۷ مهرداد محمدی) و گوستاوو بلانکو(۸۸ آرمان رمضانی).

ترکیب سپاهان:

پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور(۷۶ عیسی عباس)، رامین رضائیان، امید نورافکن، بریان دابو، محمد جواد حسین نژاد(۴۶ علی اصغر اعرابی)، فرشاد احمد زاده(۴۶ آریا یوسفی(۸۷ هادی محمدی)، رضا اسدی( ۷۶ کاوه رضایی)، شهریار مغانلو.

بازی بین تیم‌های استقلال تهران و سپاهان از همان دقایق ابتدایی هجومی آغاز شد و دو تیم به دنبال رسیدن به گل بودند و حملات دو تیم روی دروازه‌ها کاملاً جدی بود و در دقیقه ۲ ماشاریپوف در برخورد با سیاوش یزدانی نقش بر زمین شد اما داور اعتقادی به خطا نداشت.

در ادامه این بازیکنان سپاهان بودند که در حمله به سمت دروازه استقلال صاحب یک پرتاپ اوت شدند که میلاد زکی پور توپ را به سمت دروازه استقلال پرتاپ کرد و شهریار مغانلو با ضربه سر توپ را به سمت دروازه آبی پوشان زد که آرمین سهرابیان توپ را برگرداند اما بازیکنان سپاهان معتقد بودند توپ به دست بازیکن استقلال خورده است و باید خطای پنالتی اعلام شود.

در دقیقه ۶ پاس کاری آرش رضاوند و ماشاریپوف باعث شد تا بازیکنان استقلال به محوطه جریمه سپاهان نزدیک شوند همین پاس کاری محمد دانشگر مدافع زردپوشان اصفهان را مجبور کرد تا روی آرش رضاوند مرتکب خطا شود اما در ادامه مهدی مهدی پور پشت توپ ایستاد و توپش با اختلاف زیاد از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.

در شرایطی که توپ و میدان در اختیار سپاهان بود، بازیکنان استقلال در دقیقه ۳۶ در یک ضد حمله از سمت راست توپی را روی دروازه حریف اصفهانی ارسال کردند که دفع ناقص سیاوش یزدانی توپ را پشت محوطه جریمه مقابل پای روزبه چشمی انداخت و او با کنترلی حرفه ای و ضربه ای زیبا دروازه سپاهان را باز کرد.

بازیکنان سپاهان که نمی‌خواستند بازنده به رختکن بروند در دقیقه ۳۸ صاحب بهتری موقعیت خود در نیمه اول شدند اما ضربه آرام و زمینی شهریار مغانلو به تیر عمودی دروازه برخورد کرد تا نیمه اول با برتری یک بر صفر شاگردان نکونام به پایان برسد.

در شرایطی که سپاهان برای جبران گل خورده قصد داشت نیمه دوم را هجومی آغاز کند، تدبیر جواد نکونام این اجازه را به آنها نداد و آبی ها با حفظ توپ و نزدیک شدن به دروازه مهمان اصفهانی قصد کنترل بازی و جلوگیری از حملات سپاهان را داشتند. این روند در ۱۰ دقیقه ابتدایی نیمه دوم ادامه داشت.

در دقیقه ۶۳ سپاهان در یک ضد حمله توسط اعرابی صاحب موقعیت شد و در حالی که این بازیکن درون محوطه جریمه با حسینی تک به تک شده بود، توپ را به بدن دروازه بان استقلال زد تا بهترین فرصت زردهای اصفهان برای تساوی از دست برود و حسینی استقلال را در بازی نگه دارد.

با این که استقلال با یک گل از حریف خود پیش بود و باید برای حفظ آن تمرکزش را روی بازی تدافعی می گذاشت اما شاگردان نکونام در اکثر دقایق نیمه دوم روی دروازه سپاهان حمله کردند تا به حریف اجازه ندهند فشار زیادی را روی دروازه میزبان وارد کنند. این روند تا ۱۵ دقیقه پایانی بازی ادامه داشت.

شاگردان جواد نکونام که با حداقل گل برابر سپاهان به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کردند، با این سه امتیاز ۳۹ امتیازی شدند و فاصله خود را با سپاهان و پرسپولیس به عنوان تعقیب کنندگان اصلی بیشتر کردند و همچنان به یکه تازی خود در صدر جدول ادامه دادند. سپاهان هم با این که دو بازی عقب افتاده دارد اما با ۳۱ امتیاز در رده سوم جدول باقی ماند.

جدول رده بندی لیگ برتر پس از برتر استقلال مقابل سپاهان

استقلال برنده مهم‌ترین بازی فصل شد/ شلیک چشمی به قلب سپاهان +عکس

انتهای پیام/

کد خبر: 1222136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =