آموزش آشپزی / طرز تهیه یک دسر ۵ دقیقه‌ای با قهوه

دسر قهوه یکی از انواع دسرهای بسیار سبک و لطیف است که بدون خامه و تخم مرغ و خیلی فوری آماده می‌شود و یک دسر خوشبو و خوشمزه است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دسرها پای ثابت مهمانی‌ها و یکی از اصلی‌ترین منوهای خوشمزه رستوران‌ها هستند. دسرها معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی / طرز تهیه مربایی که نباید در صبحانه سرو شود

دسرها معمولا مقدمات زیادی دارند و درست کردن آن‌ها زمان زیادی می‌برد. اما برخی از دسرها هستند که خیلی راحت تهیه می‌شوند و درست کردنشان زمان زیادی نمی‌برد. همچنین دسرها در بیشتر مواقع دارای موادی مانند تخم مرغ، خامه و کره هستند که موجب می‌شود دسر سنگین و پرکالری شود. اگر دوست دارید یک دسر لطیف و سبک بخورید که کالری بالایی هم نداشته باشد و در مدت زمان کوتاهی هم آماده شود، این دسر قهوه خوشمزه را امتحان کنید. دسر قهوه به دلیل داشتن قهوه فوری در ترکیباتش عطر و بوی بی‌نظیری دارد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا این دسر خوشمزه و خوش‌عطر و بو را در منزل تهیه کنیم.

مواد لازم

شیر: ۲ لیوان سرپر (۵۰۰ گرم)
شکر: یک دوم لیوان (۱۰۰ گرم)
نشاسته ذرت: ۳ قاشق غذاخوری
شیر برای حل کردن نشاسته: یک پنجم لیوان
قهوه فوری: ۲ قاشق غذاخوری
شیر داغ برای حل کردن قهوه: ۲ قاشق غذاخوری
بیسکوییت کاکائویی یا بیسکویت با طعم قهوه: به میزان لازم
مواد لازم برای روی دسر
قهوه فوری: ۲ قاشق غذاخوری
شکر: ۲ قاشق غذاخوری
آب جوش: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه
برای درست کردن این دسر خوشمزه و راحت ابتدا دو قاشق شیر را داغ کنید و بعد به دو قاشق غذاخوری قهوه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا قهوه کاملا داخل شیر حل شود. نشاسته ذرت را با یک پنجم لیوان شیر سرد باز کنید و خوب هم بزنید تا نشاسته کاملا با شیر حل شود. حالا دو لیوان شیر را داخل یک قابلمه بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید. قهوه و نشاسته حل شده را هم به قابلمه شیر اضافه کنید و آنقدر مواد را هم بزنید تا کم کم به غلظت برسد، سپس اجاق گاز را خاموش کنید.

حالا ته لیوان‌های دسر یک عدد بیسکوییت کاکائویی یا بیسکوییت با طعم قهوه بگذارید و با ملاقه مقداری از دسر آماده را داخل لیوان‌ها بریزید. لیوان‌های دسر را به مدت دو ساعت داخل یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود. برای روی دسر پودر قهوه، شکر و آب جوش را داخل یک کاسه مناسب بریزید و با همزن برقی حدود ۶ تا ۸ دقیقه به صورت مداوم هم بزنید تا این مواد با هم کف کند و کاملا حالت خمیری و پفی داشته باشد. بعد از اینکه به این حالت رسید، همزن را خاموش کنید و مایه آماده را روی لیوان‌های دسر بریزید و با قاشق صاف کنید. برای تزیین نهایی می‌توانید کمی پودر قهوه روی لیولن‌های دسر الک کنید، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ میزان شکر در این دسر کاملا به ذائقه شما بستگی دارد. اگر دوست دارید دسر قهوه شما شیرین‌تر باشد، می‌توانید میزان شکر گفته شده در دستور را بیشتر کنید.

۲ ـ برای درست کردن این دسر می‌توانید به جای پودر قهوه فوری از پودر نسکافه نیز استفاده کنید.

۳ ـ نشاسته ذرت شبیه آرد است و رنگ سفیدی دارد. نشاسته ذرت همچنین بافت نرمی دارد، به طوری که اگر مقداری از آن را بین دو انگشتتان بمالید، صدایی شبیه به جیرجیر از آن می‌شنوید. استفاده از نشاسته ذرت در انواع دسرها و غذاها عامل غلظت است. توجه داشته باشید که نشاسته گندم با نشاسته ذرت تفاوت دارد و نمی‌توان این دو را جایگزین یکدیگر کرد. نشاسته ذرت را می‌توانید در بسته‌بندی‌های بهداشتی از فروشگاه‌های مخصوص لوازم قنادی تهیه کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1222308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =