حضور گسترده در انتخابات، مصداق صیانت از آینده کشور و ادامه راه شهدا است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه حضور گسترده در انتخابات، مصداق صیانت از آینده کشور و ادامه راه شهدا است به تشریح عملکرد این دانشگاه در خصوص برنامه های انتخاباتی پرداخت.

محمدرضا ولیلو در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از ارومیه، عنوان کرد: به تعبیر سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، جمهوری اسلامی ایران حرم است و برگزاری انتخابات با حضور گسترده مردم از مولفه‌ها و پشتوانه‌های محکم برای اقتدار، صیانت از این حرم و امنیت کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی حاصل خون هزاران شهید بوده و با رشادت و فداکاری و از خود گذشتگی هزاران زن و مرد به دست آمده، از این رو باید برای حفظ انقلاب اسلامی و ادامه راه شهدا از هر فرصتی در کشور استفاده کنیم که برگزاری انتخابات پرشور یکی از این فرصت ها است.

ولیلو با اشاره بر اینکه دعوت به مشارکت در انتخابات تکلیف همگانی است و باید عموم مردم جامعه را به مشارکت گسترده در انتخابات ترغیب کنیم افزود: نظر به اینکه حضور حداکثری در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی علاوه بر بیعت با امام و شهدای انقلاب و تداوم راه آنان موجب اقتدار بیش از پیش نظام در جهان می‌شود، دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با تبیین اهمیت انتخابات به دنبال مشارکت گسترده مردم و به ویژه نسل جوان در انتخابات پیش رو است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که دانشجویان، قشر جوان جامعه محسوب می‌شوند و بین جوانان این کشور و استان می‌توانند نقش ارزنده‌ای را ایفا کرده و آشناسازی و مشارکت در انتخابات را بالا ببرند، برنامه های متنوعی را با کمک این جوانان در نظر گرفتیم.

این مقام دانشگاهی به اجرای برنامه های متنوع انتخاباتی با هدف ایجاد شور و شعور انتخاباتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با همکاری بسیج دانشجویی و تشکل های دانشجویی پرداخت و گفت: تریبون های آزاد با موضوعات اهمیت شرکت در انتخابات و همچنین مناظرات انتخاباتی با حضور کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شده است. همچنین روابط عمومی این واحد دانشگاهی با ضبط کلیپ های کوتاه از مسئولان دانشگاه و دانشجویان به تبیین اهمیت شرکت در انتخابات می‌پردازد.

وی ادامه داد: در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی نیز موضوعاتی با محوریت انتخابات و تاثیر آن در جامعه و همچنین شناخت کاندیداهای اصلح وجود داشت که دانشجویان در این خصوص به گفتوگو و رقابت با یکدیگر پرداختند.

محور تمام برنامه های انتخاباتی که در دانشگاه برگزار میشود در گام اول مشارکت گسترده در انتخابات و در گام دوم با تشریح ویژگی های نماینده اصلح، کمک به انتخاب افراد شایسته برای تضمین آینده کشور است.

با توجه به رویکردهای جدید دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه امور فرهنگی و دانشجویی، در شرایط حاضر اغلب برنامه های فرهنگی با تصدی‌گری خود دانشجویان برگزار میشود، در برنامه های انتخاباتی نیز اکثر برنامه هایی که به تصویب شورای فرهنگی می‌رسند با تصدی‌گری و مدیریت خود دانشجویان برگزار شده‌اند.

یکی از مقوله‌های هویت بخش قشر جوان، انتخاب کردن است و هویت فردی و اجتماعی جوانان با حضور در عرصه های انتخاباتی، کامل‌تر می‌شود.

مقام معظم رهبری همواره فرموده‌اند: انتخابات پایه تحول و دلسرد کردن مردم از انتخابات به زیان کشور است و همچینین تاکید کرده‌اند علمای اعلام، اساتید دانشگاه، اساتید حوزه، صداوسیما، مطبوعاتی‌ها، جوان‌ها، افراد در داخل خانواده، این‌ها همه می‌توانند منادی انتخابات باشند.

همکاری جوانان و افراد با تجربه که در عرصه‌های مختلف در چهار دهه گذشته فعالیت کرده اند، به رفع مشکلات کشور کمک می‌کند و زمینه کارآمدی مجلس شورای اسلامی را نسبت به دوره‌های پیشین افزایش می دهد؛ به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی به در کنار هم قرار گرفتن جوانان و افراد با تجربه تأکید فرمودند.

برنامه های انتخاباتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه فقط مختص دانشجویان نبوده و سلسله نشست های تخصصی با حضور افراد صاحب نظر در امر انتخابات در این واحد دانشگاهی برگزار شده‌اند که از آن دسته به نشست تخصصی اساتید با عنوان "انتخابات لیله القدر نظام اسلامی" که با حضور دکتر فرزاد جهان بین برگزار شد و نشست تخصصی اساتید با مسئولان شورای نگهبان استان، همچنین کارگاه ها و جلسات مختلف اشاره کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه هیچ امکانات و هزینه ای را در اختیار هیچ یک از نامزد های انتخاباتی قرار نداده است و برنامه های کلی به منظور تشویق و ترغیب قشر جوان برای مشارکت در انتخابات صورت گرفته، و تمام امکانات و پتانسیل های دانشگاه به صورت مساوی در اختیار تمام نامزد ها قرار گرفته است.

اکنون که همه دشمنان انقلاب و نظام سعی دارند موجب کم رنگ شدن حضور مردم در پای صندوق های رای شوند، ملت همیشه در صحنه و بیدار ایران بار دیگر به آنان ثابت می کنند که برای سرنوشت آینده سیاسی کشور اهمیت قائل اند و در انتخابات حضور حماسی و به یادماندنی خواهند داشت همان گونه که این حماسه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن به جهانیان ثابت شد.

امروز دانشگاهیان رسالتی سنگین در جهاد تبیین و دعوت به حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای دارند تا به دِینی که به شهدا دارند عمل کنند و من معتقدم دانشجویان و جوانان برای پاسداشت، حفظ و تداوم خون جوانان این کشور و اطاعت از رهبری بار دیگر موفق از این آزمون بیرون می‌آیند و برگ زرین دیگری در دفتر انقلاب ثبت می کنند.

خبرنگار:ثنا عسگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1222341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =