۲۰۳۰ نقطه رای گیری در کهگیلویه و بویراحمد مشخص شده است

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۳۰ نقطه در استان مشخص شده که باید رای گیری انجام شود و ۸۷۲ شعبه اخذ رای در کل استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، سید جواد هاشمی مهر روز پنجشنبه در گفت و گوی با خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد هزار و ۵۶۰ نقطه آن سیار است.

وی افزود: تنها ۴۷۰ شعبه ثابت داریم و بقیه سیار است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین از ۲ هزار و ۳۰ نقاط قابل رای گیری، هزار و ۸۹۰ نقطه آن آنلاین است. ۹۳ درصد نقاط رای گیری، آنلاین است.

هاشمی مهر ادامه داد: ۱۴۰ نقطه آفلاین است که بیشتر عشایر نشین هستند و خانواده های یک تا پنج خانواری در آنجا ساکن هستند.

وی ادامه داد: مردم نگرانی در بحث آنلاین و آفلاین نداشته باشند. چنانچه برق در این مناطق آفلاین قطع شود دستگاه رای گیری باتری ذخیره تا سه ساعت دارد و به صورت خودکار کار مردم انجام می شود.

هاشمی مهر تاکید کرد: بحث تعیین شعب اخذ رای در هیات های اجرایی انجام شد. چالش بسیار جدی که در بحث انتخابات امسال داشتیم بحث معتمدین هیات های اجرایی انتخابات بود.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر خلاف اینکه قانون این اختیار را فرمانداری ها تفویض کرده و فرماندار موظف است از بین اقشار مختلف مردم ۳۰ نفر را انتخاب بکند اما هر کسی توقع داشت که از نیروهای خودش در جریان وارد شود.

وی ادامه داد؛ ۱۲۷ نفر در کل استان ما در مرحله پایانی تایید صلاحیت شدند که آمار بسیار خوبی بود که برای اولین بار رکورد آن زده شد. در حال حاضر ۶۳ نفر در سه حوزه انتخابیه استان حضور دارند.

هاشمی مهر تصریح کرد: امسال برای اولین بار شناسنامه ها مهر زده نمی شود. پنج سند هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی، گذر نامه، گواهینامه و کارت پایان برای رای گیری خدمت مورد استفاده قرار می گیرد و با یکی از آن ها می توان رای داد.

وی ابراز کرد: اگر کسی در شعبه دیگری رای داده باشد امکان رای دادن دیگر ندارد و آدرس رای ای که داده است دقیقا در صفحه نمایش، دیده می شود.

هاشمی مهر در خصوص نحوه چینشی که باید در شعبه بنشینند، تاکید کرد: این اطمینان را به عنوان مجری انتخابات به مردم می دهم که جای هیچگونه نگرانی در محل شعبه اخذ رای وجود ندارد.اگر خرید و تقلبی بشود خارج از شعبه اخذ رای است و در داخل شعبه اخذ رای به خاطر تکثر و تعدد افراد در این شعبه ها امکان تقلب وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ما وظیفه مان را انجام داده ایم و تمام زیرساخت ها برای رای گیری انجام شده است. نحوه توزیع تعرفه ها کیلویی نیست و مردم به شایعه ها در این خصوص توجه نکنند.

هاشمی مهر تاکید کرد: تعرفه ها بر اساس شاخص های جمعیتی و تعداد واجدین شرایط رای بین شهرستان ها توزیع شده و جای هیچ نگرانی نیست.

هاشمی مهر ابراز کرد: امکان تقلب در شعب اخذ رأی به صورت سیستماتیک وجود ندارد و نگران نباشند و تحت تاثیر شایعات قرار نگیرند. تدابیری که در استان انجام شده برای سلامت و امنیت انتخابات بدون ایراد بوده است البته به شرطی که مردم و نامزدها کمک کنند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون شور و نشاط مردم برای انتخابات بسیار عالی است.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه در بعد از ظهر ها به خصوص موقع تاریکی عده ای ممکن است بخواهند اخلالی در روند رای گیری ایجاد بکنند به مردم توصیه می شود تا قبل از ظهر رای های خود را به صندوق بیندازند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای پیام/

کد خبر: 1222449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =