۱۰۰ نفر به دلیل تخلفات انتخاباتی در استان کرمانشاه بازداشت شده‌اند

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از دستگیری قریب به ۱۰۰ نفر در سطح استان به دلیل تخلفات انتخاباتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ حمیدرضا کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، عصر امروز یازدهم اسفندماه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان، ضمن قدردانی از مشارکت مردم استان در انتخابات، گفت: روند برگزاری انتخابات با آرامش در جریان است و تاکنون مشکل خاصی که روند انتخابات را دچار مشکل کند، گزارش نشده است.

وی در خصوص برخوردهای قضایی صورت گرفته با متخلفین در انتخابات امروز، تصریح کرد: در مرکز استان و برخی از شهرستان‌ها به‌ویژه اسلام آبادغرب درگیری‌هایی بین طرفداران کاندیداها صورت گرفته که تاکنون چندین نفر بازداشت شده و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است.

کرمی در ادامه گفت: گزارشاتی مبنی بر خرید و فروش رای در استان نیز داشته‌ایم که متاسفانه علیرغم کارهای پیشگیرانه و تذکراتی که داده شده تعدادی در این زمینه مرتکب جرایم انتخاباتی شدند و افرادی در این زمینه بازداشت شدند و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شده و به صورت فوق العاده و خارج از نوبت به جرایم این افراد رسیدگی می‌شود و مجازات قانونی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از دستگیری قریب ۱۰۰ نفر در سطح استان به دلیل جرائم انتخاباتی خبر داد و افزود: عمده این افراد کسانی بودند که قصد مبادرت به خرید و فروش رای در خارج از حوزه‌های اخذ رای داشتند که توسط ضابطین بازداشت شدند و به پرونده آنها خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه عمده مراجعه رای دهندگان در ساعات پایانی اخذ رای است، گفت: احتمال درگیری میان طرفداران کاندیداها در ساعات شلوغی شعب بیشتر می شود و در همین راستا بدون هیچ تعارفی با متخلفین برخورد کرده تا سلامت و امنیت انتخابات دچار مشکل نشود.

وی در پایان با اشاره به امکان افزایش تجمعات و تخلفات در ساعات پایانی رأی‌گیری، گفت: هماهنگی لازم را انجام داده‌ایم و موارد را رصد خواهیم کرد تا از بروز چنین مسائلی جلوگیری شود، و برخورد قوه قضاییه با این تخلفات قاطع و بدون تعارف خواهد بود.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1222537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =