وحیدی: آرای سفید فقط ۵ درصد بود/ حضور ۲۵ میلیونی پای صندوق‌های رای

وزیر کشور نرخ مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در کل کشور را ۴۱ درصد دانست و گفت: شاهد جمعیت ۲۵ میلیون نفری پای صندوق رأی بودیم و همچنین شمار آرای سفید در سراسر کشور ۵ درصد بود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ امروز دوشنبه - ۱۴ اسفند ماه ۱۴٠۲ - احمد وحیدی با حضور در جمع خبرنگاران در گزارشی پیرامون انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری گفت: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آستانه ماه رمضان عیدانه الهی به مردم شریف ایران اسلامی بود و موجب خوشحالی همه طرفداران آزادی بود و ملت شریف ما بار دیگر در این صحنه خوش درخشیدند.

بیشتر بخوانید:

سردار رادان: مردم کشور با حضور گسترده خود در انتخابات نقشه دشمن را نقش برآب نمودند


وزیر کشور افزود: به رغم تبلیغات هدفمندی که نظام سلطه علیه انتخابات مجلس و خبرگان رهبری عمل می کردند،ملت ایران حضور پرشوری را در انتخابات رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن از همه ابزار خود برای یاس آفرینی استفاده کرد و به رغم تمام تبلیغات کم نظیر و بی نظیر برای عدم حضور مردم و گرانی ها، مردم حضور با شکوهی در انتخابات داشتند.

وزیر کشور گفت: مشارکت و حضور گسترده مردمی در انتخابات را به رهبر معظم انقلاب و مردم شریف تبریک می گویم.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب درخصوص سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت در انتخابات، تصریح کرد: در این انتخابات چهار موضوع اساسی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به حرکت های ما سمت و سو داد.

وزیر کشور تاکید کرد: انتخابات در امنیت کامل برگزار شد به رغم آنکه بدخواهان خارجی، گروه های تروریستی و سرویس های خارجی تلاش کردند برای ایجاد ناامنی، اما با همکاری های گسترده نهادهای امنیتی و همراهی مردم باعث شد دشمن اولین شکست خود در امنیت را متحمل شود.

وی ادامه داد: انتخابات ما از بالاترین استاندارد سلامت برخوردار بود و تک تک آرا مردم مورد توجه بود، سلامت در انتخابات را مدیون مردم و دستگاه های نظارتی هستیم. اخذ و شمارش آرا با دقت کافی انجام شد.

وزیر کشور گفت: شاهد یک رقابت بسیار خوب و گسترده بین همه افراد و سلایق بودیم. حضور سلایق مختلف کم نظیر بود که یک رقابت تنگاتنگ و فشرده را بین کنشگران سیاسی داشتیم و این رقابت، یک رقابت واقعی بود چرا که همه طیف ها و سلایق حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت موضوع دیگری بود که محقق شد، تبلیغات مدام دشمن و بسیاری از طراحی های عملیات روانی که از چند ماه قبل اغاز شده بود اما حضور ۲۵میلیون نفری مردم در پای صندوق های رای شاهد بودیم.

وزیر کشور با بیان اینکه در سطح بسیار خوبی این چهار مولفه محقق شد، گفت: از هیات های اجرایی و نظارت، نهادهای امنیتی، وزارت ارتباطات و صدا و سیما و همه بخش های دولتی و غیردولتی و از همه اقشار، خانواده های شهدا، رای اولی ها، دانشگاهیان، صنعتگران، کارگران و همه اقشار مختلف که حضور گرمی برای تحقق این چهار مولفه داشتند.

وی با بیان اینکه ۲۴۵ نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی و ۸۸نفر منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری معرفی شدند، گفت: تعدادی از شعب به دور دوم انتخابات رفتند.

وزیر کشور، میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۲ را ۴۱درصد اعلام کرد و گفت: ۲۵ میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند.

وی با اشاره به برخی شایعه پراکنی ها درخصوص آرا در برخی رسانه ها گفت: تعداد آرا سفید ۵درصد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      0 0
      از60میلیون حق رای فقط25میلیون رای دادند