موافق حضور چینی‌ها به بخش مسکن ایران هستیم

یک فعال صنعت ساختمان با بیان اینکه بخش مسکن به دومین صنعت کشورهای نفت‌خیز تبدیل شده است گفت: در صورت تزریق منابع مالی و ارز و ورود تکنولوژی ساخت به ایران توسط کشور چین خوشحال می‌شویم و آمادگی همکاری با آنها را داریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، پژمان جوزی ـ رییس هیات مدیره انجمن صنعت ساختمان تهران - در نشست خبری اظهار کرد: صنعت ساختمان نقش بی‌بدیلی در اشتغال و تولید ناخالص داخلی دارد و به شکوفایی اقتصادی منجر می‌شود. لذا دولتها باید صدای این صنعت را بشنوند و با آغوش باز پذیرای رفع مشکلات آنها باشند.

بیشتر بخوانید:

قیمت مسکن شکسته می‌شود؟

وی افزود: امروزه صنعت ساختمان در ایران و جهان، پرچمدار صنایع جهان با قدمت هزاران سال است. این صنعت در کشورهای نفت‌خیز دومین صنعت پیشران اقتصاد و نخستین صنعت در اشتغال است. به همین دلیل برخی کشورهای منطقه سعی دارند صنعت ساختمان را به صنعت اول در اقتصاد کشورشان تبدیل کنند.

سهم ۵ درصدی بخش مسکن در تولید ناخالص داخلی

جوزی با بیان اینکه به مدد فناوریهای نوین همچون پرینترهای سه‌بعدی و صنعتی‌سازی، بخش مسکن مدام در حال پیشرفت است گفت: بخش ساختمان به طور مستقیم حدود پنج درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را در بر گرفته و هر زمان این بخش راه افتاده شاهد رونق اقتصادی بوده‌ایم. اگر به این حوزه توجه نشود، هم خود و هم بخشهای وابسته را به رکود می کشاند.

رییس هیات مدیره انجمن صنعت ساختمان تهران در پاسخ به سوال ایسنا درباره ورود چین به صنعت ساختمان ایران و نهضت ملی مسکن گفت: هدف اصلی ایجاد این انجمن در جهت ارتقای علمی و فناوری در صنعت ساختمان بود. درخصوص تزریق منابع مالی و ارز به کشور توسط کشور چین خوشحالیم و می‌توانیم در این زمینه به آنها متصل شویم اما اینکه پیمانکار چینی و افراد چینی در این کشور مشغول کار شوند نیازمند کارشناسی است. به هر حال با ورود تکنولوژی ساخت و ساز توسط چین به ایران کاملا موافقیم.

وی درباره راهکارهای کاهش قیمت مسکن گفت: دولت باید راهکارهای خرید مسکن را تسهیل کند و این راه پرسنگلاخ را هموار کند. با توجه به سیاست افزایش جمعیت، دولت باید بخش خصوصی را کنار خود ببیند. بخش خصوصی این آمادگی را دارد که بدون هیچگونه درخواست تسهیلات یا دریافت زمین دولتی در طرح نهضت ملی مسکن با دولت همکاری کند.

مسکن ۲۵ متری اصلا معنی ندارد

جوزی درخصوص مسکن ۲۵ متری گفت: ما به دنبال افزایش جمعیت هستیم و مسکن ۲۵ متری اصلا معنی ندارد. باید به دنبال صنعتی‌سازی، ارزان‌سازی و مسکن اجتماعی همانند آنچه کشورهای توسعه یافته انجام داده‌اند باشیم. قیمت مسکن اساسی الگوی جهانی دارد و قطعا با نرخهایی ساخته شود که بتوان به صورت آبرومند در آن زندگی کرد. در زلزله خوی ساختمانهایی بود که می‌توانستیم با دست میلگردهای آن را خم کنیم. اگر قرار است مسکنی که ساخته می‌شود خراب شود بهتر است ساخته نشود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1223196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =