عربستان شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

عربستان سعودی در بیانیه‌ای گسترش شهرک‌سازی صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرده و آن را ناقض قطعنامه‌های بین‌المللی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای در صفحه مجازی خود نوشت: عربستان سعودی به شدت تصمیم اشغالگران اسرائیلی مبنی بر احداث حدود ۳۵۰۰ واحد شهرک نشین جدید در کرانه باختری و تلاش برای یهودی‌سازی بخش‌های گسترده‌ای از کرانه باختری از جمله قدس اشغالی را محکوم کرده و آن را در تناقض با تمامی مصوبات بین‌المللی و حقوق بشر و منشورهای سازمان ملل می‌داند و معتقد است که این اقدام مانع از تحقق فرصت صلح و ثبات در منطقه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

عربستان اراده سیاسی برای حل مشکل عمره ندارد / کندی توسعه روابط تهران-ریاض

این بیانیه بر ضرورت پایان دادن به مصیبت‌ها و تامین امید برای ملت فلسطین و قدرت آن برای دستیابی به حقوق خود در زندگی امن و برپایی دولت فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد و آن را مطابق با طرح صلح عربی و مصوبات بین المللی در این خصوص دانست.

گفتنی است که سعودی‌ها در طول جنگ غزه اجازه برپایی تظاهرات ضد صهیونیستی در اراضی خود را نداده و گزارش‌ها از احتمال پیشبرد روند عادی‌سازی با اسراییل بویژه بعد از پایان احتمالی جنگ حکایت دارد. دولت سعودی هر از چند گاهی به صدور بیانیه در محکومیت اقدامات رژیم صهیونستی در غزه کرانه باختری اکتفا می کند.

رسانه‌های صهیونیستی دیروز گزارش دادند که شورای عالی برنامه ریزی این رژیم با ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی جدید که اکثر آن‌ها در «معالیم ادومیم» واقع در کرانه باختری ایجاد خواهد شد موافقت کرده است.

پیش از این وزارت امور خارجه فرانسه درخواست وزیر دارایی رژیم صهیونیستی برای تصویب طرح ساخت سه هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی جدید را برای صهیونیست‌ها در کرانه باختری محکوم کرده بود.

این طرح جدید شهرک سازی به مانند دیگر پروژه‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین قرار دارد که بر مبنای قوانین بین المللی هرگونه فعالیت تل آویو در آن غیر قانونی است.

بتسلئیل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از افراطی ترین وزرای کابینه نتانیاهو در کنار ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم، تاکید فوق العاده‌ای بر پیگیری پروژه شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =