فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی در دانشگاه علوم‌وتحقیقات / معاونت فرهنگی گلایه‌های صنفی دانشجویان را مردود دانست

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم‌وتحقیقات در پاسخ به گلایه برخی دانشجویان مبنی بر نبود بستری برای بیان مطالبات صنفی، گفت: این موضوع را نمی پذیریم. آنان می‌توانند در جلسات پرسش و پاسخ با مسئولان شرکت کنند. همچنین کانون‌ها پیگیر مطالبات هستند.

یعقوب زراعت کیش معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی و شوراهای صنفی در این دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰ کانون فرهنگی_دانشجویی در علوم و تحقیقات فعالیت دارند که حدود ۲۰ عدد از این کانون‌ها؛ فعالیت صنفی دارند. البته این کانون‌ها به صورت انحصاری در این حوزه فعالیت ندارند. ولی مسائل صنفی دانشجویان را در شورای تعامل مانند سرویس، سلف و بوفه و آموزشی و پژوهشی را پیگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

ارتباط صریح دانشجویان با مسئولان در شورای تعامل / سلف و پارکینگ مهم‌ترین مشکلات صنفی دانشجویان علوم و تحقیقات است

وی موضوع نبود بسترهیا مورد نیاز برای پیگیری مشکلات صنفی را رد کرد، گفت: البته برخی از کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی علاوه بر فعالیت‌های تخصصی، بر موضوعات صنفی نیز تمرکز داشته و در این حوزه فعالیت دارند.

زراعت کیش با اشاره به شورای تعامل دانشجو و دانشگاه بیان کرد: در این شورا مباحث صنفی مطرح می‌شوند و درباره آنها بحث خواهد شد. البته کانون‌های فرهنگی و دانشجویی نیز پیگیر مطالبات و مشکلات دانشجویان از مسئولان هستند که آنها نیز در این جلسات حضور دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات با بیان اینکه اساتید باید نسبت به سایر متولیان فرهنگی تاثیر گذاری بیشتر بر دانشجویان داشته باشند، گفت: اساتید می‌توانند با حضور در برنامه‌هایی که در قالب کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه برگزار می‌شود با دانشجویان تعامل و ارتباط برقرار کنند. من اعتقاد دارم که اکنون با طیف مختلف از دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌ها رو به رو هستیم. بنابراین باید تنوع برنامه نیز گسترده باشد.

وی با بیان اینکه درصد قابل قبولی از دانشجویان به صورت مستقیم با برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی در ارتباط هستند، گفت: البته شاید درصد بالاتری از دانشجویان به صورت غیر مستقیم با این برنامه‌ها در ارتباط باشند. در نتیجه نمی‌توان نقش تشکل‌های دانشجویی، شوراهای صنفی و برنامه‌های فوق درسی را نایده گرفت.

زراعت کیش برخی از انتقادها مبنی بر جذاب نبودن برنامه‌های دانشگاهی را نپذیرفت و ادامه داد: در حال حاضر تنوع برنامه بسیار بالا است و دانشجویان با علایق و سلایق مختلف و متفاوت می‌توانند در برنامه‌ها شرکت کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات بیان کرد: طراحی برنامه‌ها و سیاست گذاری برای جذب و مشارکت تعداد بیشتری از دانشجویان در اولویت کاری ما قرار دارد. به عنوان مثال سال گذشته حدود ۱۲۰ تیم کرسی آزاد اندیشی داشتیم که نزدیک به ۷۰۰ یا ۸۰۰ دانشجو و استاد در این تیم‌ها مشارکت داشتند. یعنی درصد و تعداد بسیاری از دانشجویان فقط در یک برنامه همکاری و مشارکت داشتند.

وی درباره برخی از گلایه مبنی بر اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بستری برای پیگیری مطالبات صنفی ندارند، گفت: این موضوع را نمی پذیریم. در حال حاضر دانشجویان می‌توانند در جلسات پرسش و پاسخ مسئولان شرکت کنند. همچمنین ما به صورت مستمر پیگیر نظرات و پیشنهادات دانشجویان هستیم.

زراعت کیش با اشاره به تاثیر گذاری فضای مجازی بر افراد و اهمیت این موضوع مطرح کرد: اگر هم افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی و دانشجویی و نهادهای غیر دانشجویی شکل بگیرد و از ظرفیت فضای مجازی نیز استفاده شود، اثر گذاری بر دانشجویان و تشویق آنان برای فعالیت چند برابر خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات عنوان کرد: البته مجموعه‌های دانشگاهی و آموزشی سراسر کشور باید در طراحی فضای مجازی همکاری داشته باشند و دانشگاه آزاد اسلامی به تنهایی نمی‌تواند کاری پیش ببرد. نیاز به همکاری دستگاه‌های متولی دیگر مانند وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌ها وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کانون‌های دانشجویی برای فعالیت باید مجوز یا پروانه از دانشگاه دریافت کنند. پس نمی‌توان گفت که هویت ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223725

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =