آبادان و خرمشهر محل صدور فرهنگ مقاومت و پایداری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند

معاون امور استان‌های صداوسیما گفت: کم‌تر کسی است در کشور که با نام و یاد ۲ شهر مهم و تاریخی آبادان و خرمشهر آشنایی نداشته و آن را نشنیده باشد، چرا که این شهرها محل صدور فرهنگ مقاومت و پایداری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند و این روحیه را به سراسر دنیا صادر کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از آبادان حسن عابدینی معاون استان‌های سازمان صداوسیما در حاشیه برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صدا وسیما آبادان ضمن تأکید بر ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی دو شهرستان آبادان و خرمشهر گفت: کم‌تر کسی است در کشور که با نام و یاد ۲ شهر مهم و تاریخی آبادان و خرمشهر آشنایی نداشته و آن را نشنیده باشد، چرا که این شهرها محل صدور فرهنگ مقاومت و پایداری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند و این روحیه را به سراسر دنیا صادر کرده‌اند.

وی افزود: الگوگیری از رزمندگان ایران در دوران دفاع مقدس فقط در کشورهای مسلمان و شیعه انجام نشده است، فرهنگ بسیج و مقاومت میان همه آزادگان و در سراسر جهان در حال گسترش است.

معاون امور استان‌های صدا و سیما خاطر نشان کرد: دشمنان در دوره‌های مختلف تلاش کردند تا از طریق جنگ سرد نظام اسلامی را از بین ببرند و پس از آن با تحریم‌های شکننده خواستند به هدفشان برسند. امروز به مدد توانمندی‌های کشور توانستیم از این دو گردنه عبور کنیم.

آنها در سومین مرحله وارد جنگ تحریف با نظام شدند که با استفاده از ابزار رسانه سعی کردند بر مسئولان و افکار عمومی اثر بگذارند. راه اندازی ۲۹۰ شبکه فارسی زبان علیه کشور ایران با جمعیت ۸۰ میلیونی قطعا با هدف گردش آزاد اطلاعات نیست.

اگر هدفشان اطلاع رسانی بود چرا برای کشورهای چین و هند با جمعیت‌های میلیاردی شبکه‌های رایگان راه نمی‌اندازد.

دکتر عابدینی یادآور شد: امروزه راهکار مقابله با فتنه تحریف، جهاد تبیین است و یکی از قرارگاه‌های اصلی آن رسانه ملی است. این در حکم رهبر معظم انقلاب برای آقای جبلی رییس رسانه ملی آمده است. در همین راستا در چهارچوب سند تحول صداوسیما هم بر هویت محوری و عدالت گستری تاکید شده است.

معاون امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه آبادان نزدیکترین صدا و سیما به نوار مرزی است گفت: در سال ۸۲ و آغاز حمله امریکا به عراق با توجه به تخریب زیر ساخت‌های این کشور مراکز آبادان و ایلام امواج شبکه العالم را در عراق تقویت کرد و اخبار تحولات منطقه را در عراق منتشر کردند که این نشان از اهمیت و موقعیت صدا و سیمای آبادان دارد.

عابدینی با اشاره به راه اندازی شبکه‌های انتخاب افزود: در انتخابات ۱۴۰۲ به منویات رهبری در حوزه جهاد تبیین عمل کردیم و در همین راستا راه اندازی ۲۰۰ کانال انجام شد که از نظر فنی با شگفتی کارشناسان رسانه مواجه شد و توانست در جشنواره‌ «ای بی یو»جایزه دریافت کند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آبادان هم در این آیین گفت: در تولیدات رسانه‌ای در راستای سند تحول سازمان، تمرکز ما بر دو راهبرد عدالت گستری و هویت محوری خواهد بود و تلاش می‌کنیم از ظرفیت اصحاب قلم اندیشه، فرهنگ و هنر بیشتر استفاده کنیم.

بهروز رضایی افزود: همه نخبه‌ها کارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه و اقشار مختلف مردم باید در شبکه آبادان جایگاه داشته باشند باید به نحوی عمل کنیم تا همه مردم خواسته‌ها و مطالبات خود را در رسانه ملی بیشتر مشاهده کنند.

مدیر کل جدید صدا و سیمای آبادان، مدیریت صدا در شبکه خوزستان، معاونت صدا در شبکه هرمزگان، قائم مقام شبکه چهارمحال و بختیاری و شبکه آبادان را در کارنامه کاری خود دارد.

خبرنگار: رانیا مرشدی

انتهای خبر/

کد خبر: 1224341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =