رزمایش طرح نوروز ۱۴۰۳ در مازندران برگزار شد

رزمایش طرح نوروز ۱۴۰۳ با حضور رئیس پلیس راهور کشور و استاندار مازندران در مقر فرماندهی فراجا استان، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، صبح روز چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ رزمایش طرح نوروز ۱۴۰۳ با حضور سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور کشور، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین، صادق اکبری، مدیرکل دادگستری، حسن مفخمی، فرمانده فراجا استان و جمعی دیگر از مسئولین استانی، نظامی، امنیتی و اجرایی در مرکز فرماندهی انتظامی استان مازندران، برگزار شد.

سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران طی سخنانی در این مراسم، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بیان کرد: در این ایام که شاهد تقارن ماه رمضان با بهار طبیعت هستیم تلاش شد که طرح نوروزی امسال با شعار "آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت" از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۲۴ فروردین‌ سال آینده اجرا شود.

استاندار مازندران با بیان این‌که این طرح با هدف مدیریت ترافیک، تامین ایمنی عبور و مرور، کنترل ترددها، ایجاد امنیت و آرامش برای شهروندان استان در ایام نوروز اجرایی خواهد شد، افزود: پلیس برای تامین امنیت و آرامش مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

مقام عالی دولت در استان مازندران با بیان اینکه پلیس برای تحقق این مهم، از سه سرمایه دانش، مهارت و تجربه استفاده بهینه می‌کند، گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مردم‌پایه و مردم‌محور است و اساس تفکر امنیتی پلیس ایران اسلامی، ایمان به خداست و از این رو یکی از مردمی‌ترین پلیس جهان، پلیس جمهوری اسلامی ایران است.

حسینی پور، گفت: در شب گذشته، مردم به مناسبت چهارشنبه آخر سال، شادی‌هایی به تناسب عرف هر ساله داشتند که به کمک فراجا، مراکز درمانی و دیگر دستگاه‌های خدماتی در مازندران، شاهد کمترین تلفات و حادثه بودیم. وی با عنوان این‌که استان مازندران، کمترین حادثه و تلفات را در سطح کشور داشته، بیان کرد: از حضور موثر پلیس، نیروهای امنیتی، نظامی، اورژانس، مراکز درمانی که در کسب این مهم، تلاش کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

استاندار مازندران، راز موفقیت مجموعه پلیس در کشور و استان مازندران را مردمی بودن پلیس دانست و گفت: مردم، پلیس را دوست دارند و از عمق وجود با مجموعه پلیس، همکاری می‌کنند. وی با بیان اینکه تعداد محدودی از هنجارشکنان، موجب برهم زدن امنیت مردم و خودشان می‌شوند که یکی از راه‌های مبارزه با این هنجارشکنان برخورد قاطع پلیس با آنهاست، گفت: هماهنگی بسیار بالای مسئولین استان و همدلی بین مردم و مسئولین، سبب تامین امنیت و آرامش مردم استان و گردشگران شده است.

حسینی پور به تقارن ماه رمضان و نوروز اشاره کرد و افزود: تسهیل رفت و آمد در ماه رمضان از اهمیت خاصی برخوردار است و باید مردم روزه‌دار در کمال امنیت و آرامش در سطح استان تردد داشته باشند.

وی در ادامه افزود: همزمان با برگزاری رزمایش ترافیکی نوروزی، نیروهای خدمات‌رسان، شامل پلیس راه، اورژانس، راهداران و جمعیت هلال احمر به ۱۲ هزار کیلومتر از جاده های اصلی و فرعی مازندران اعزام شدند.

سیدمحمود حسینی پور، فعالیت در رزمایش طرح نوروزی را جهاد دانست و خاطرنشان کرد: ضروری است که گردشگران در مسافرت‌های نوروزی با پلیس، نیروهای امنیتی، ترافیکی و امدادی، همکاری کنند.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای پیام/

کد خبر: 1224461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =