گرایش آموزش زبان مورد توجه غالب داوطلبان است

مدیر گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه: در تلاش هستیم تا با همکاری مسئولین مربوطه مقطع دکتری رشته‌ی پرمخاطب زبان را در لیست مقاطع قابل ارائه دانشگاه آزاد واحد ارومیه بیافزاییم.

ویدا فتحی مدیر گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در مصاحبه با خبرنگار استانی ایسکانیوز در ارتباط با رشته زبان انگلیسی و گرایش‌های آن گفت: رشته زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در سال ۱۳۸۸ که با کمک و همت معاونت آموزشی وقت، اضافه گردید.
وی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: در ابتدا این رشته شامل دو گرایش بود، ادبیات و مترجمی زبان انگلیسی که خوشبختانه در همان ابتدای سال ورودی های قابل قبولی در این گرایش‌ها دیدیم و همچنین کارشناسی ارشد آموزش زبان در آن سال اضافه گردید.


او گفت: در هر سه گرایش ذکر شده دانشجویان ثبت‌نام کرده و در کلاس ها شرکت کرده‌اند و بعد از اینکه این رشته به طور کامل تثبیت شد، گرایش آموزش زبان نیز به مقطع کارشناسی افزوده شد؛ پس از افزوده شدن این گرایش تعداد دانشجویان گرایش ادبیات انگلیسی رو به نزول گذاشت و افت تعداد ثبت نام در این گرایش را داشتیم.


وی همچنین ادامه داد: تعداد درخواست کننده گرایش آموزش زبان نسبت به رشته مترجمی بسیار بالا بوده و بالاترین تعداد دانشجو در گرایش زبان انگلیسی مربوط به این رشته است؛ امسال دانشجویان بیشتری خواستار این گرایش نسبت به سال های قبل بودند، و در نیمسال دوم هم دانشجویان زیادی برای تحصیل در این گرایش ثبت نام کرده‌اند.


مدیر گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد ارومیه گفت: مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از سال ۱۳۸۸ برای رشته‌ی زبان در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه موجود است و استقبال خوبی در این مقاطع خصوصا در کارشناسی ارشد شده که از طریق استعدادهای درخشان یا کنکور جذب دانشجو در آن صورت گرفته و تعداد زیادی از دانشجویان در کلاس‌های درس حضور داشته‌اند.


او در نهایت اشاره کرد: برای مقطع دکتری متاسفانه اقدامی صورت نگرفته و متاسفانه شرایط اضافه شدن این مقطع بسیار دشوار گردیده و تهیه و فراهم آوردن الزامات مورد نیاز این مقطع زمان بر خواهد بود؛ با این حال تمامی مسئولان مربوطه در سدد این هستند که این مقطع پر مخاطب را به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اضافه کنند.


خبرنگار: سمانه بابازاده
انتهای خبر/

کد خبر: 1224534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =