پویش نوروزی چشم به راه بازگشت

همزمان با سفر های نوروزی: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از آغاز طرحی به نام چشم به راهیم خبر داد.

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: طرح پویش چشم به راهیم با هدف کاهش حوادث جاده‌ای، از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.


وی افزود: با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی و اتخاذ تمهیدات اثربخش برای ارتقاء ایمنی سفرهای برون‌شهری و کاهش حوادث رانندگی، پویش فرهنگی – ایمنی تحت عنوان چشم به راهیم به مدت ۱۸ روز متوالی با لحاظ الزامات تقارن ایام تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان، اجرا می‌شود.


وی در ادامه افزود: پویش چشم به راهیم در یک‌ ایستگاه استانی واقع در محور ارومیه - مهاباد با هدف ایجاد انگیزه در همراهان راننده به منظور ایفای نقش حداکثری و هوشمندانه جهت تحقق سفر ایمن برگزار می‌شود که کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای خودروهای شخصی از طریق تشویق راننده به توقف، آشنایی مسافران با تمدن، فرهنگ و هنر ایرانی به ویژه هنرهای نمایشی و موسیقی ایرانی، بخشی از برنامه های این ایستگاه را شامل می‌شود.


وی با تأکید بر اینکه مخاطب اصلی این پویش همراهان راننده هستند خاطر نشان کرد: در پویش #چشم_به_راهیم تلاش می‌شود به روش‌های گوناگون نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای خانوادگی، حواس‌پرتی آنی (استفاده از موبایل، سیگار، ضبط، خوراکی و ...) خستگی و خواب‌آلودگی، عجله در رانندگی، رانندگی در شرایط خاص (شب، مه، برف، باران، باد و گرد و غبار) تبیین شود.


وی در انتها گفت : اجرای نمایش‌های بومی و محلی، اجرای موسیقی‌های سنتی با توجه به اقتضائات ماه مبارک رمضان، اکران محتوا در راستای ارتقاء فرهنگ کاربران ، نمایش کلیپ‌های آموزشی، فرهنگ سازی و فیلم جاذبه‌های گردشگری استان از جمله اقداماتی است که در ایستگاه‌های منتخب، اجرا خواهد شد.


خبر دریافتی
انتهای خبر/

کد خبر: 1224567

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =