اسرائیل در اولین نماز جمعه ماه رمضان در مسجدالاقصی تدابیر شدیدی اندیشید

رژیم صهیونیستی در اولین جمعه ماه مبارک رمضان تدابیر شدید امنیتی برای ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی اعمال کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، منابع خبری امروز جمعه گزارش دادند که اشغالگران رژیم صهیونیستی تدابیر شدید و سختگیرانه‌ای را برای ورود فلسطینی‌ها در اولین جمعه ماه مبارک رمضان به مسجدالاقصی اعمال کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

طوفان الاقصی/ اسرائیل حتی نیروهای امدادی را در غزه هدف قرار می‌دهد

خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد که علی‌رغم تدابیر شدید امنیتی اشغالگران، صدها نمازگزار فلسطینی از ایست بازرسی قلندیا برای اقامه اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان وارد مسجدالاقصی شدند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای از همه ملت فلسطین خواست، برای دفاع از مسجدالاقصی بسیج شوند.

جنبش حماس اعلام کرد که از همه گروه‌های مردم خود در قدس و کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ می‌خواهیم تا در اولین جمعه ماه مبارک رمضان برای دفاع از مسجدالاقصی بسیج شوند.

این جنبش تاکید کرد که از همه مردم خود می‌خواهیم در فعالیت‌های شکستن محاصره رژیم اشغالگر علیه مسجدالاقصی حضور داشته باشند و در این مکان مقدس نماز بخوانند و در آنجا شب‌زنده‌داری و عبادت کنند.

در ادامه بیانیه حماس آمده است که عزت و کرامتی که نبرد بزرگ طوفان الاقصی برای مردم فلسطین به ارمغان آورد هنوز بعد از ۱۶۰ روز بزرگترین حماسه‌ها را علیه دشمن اشغالگر رقم می‌زند.

حماس در ادامه تصریح کرد که از مردم خود در محله‌ها و شهرها و روستاهای قدس می‌خواهیم که به اقامه نماز در مسجدالاقصی پایبند باشند.

چند روز قبل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اعلام کرد که هتک حرمت مسجدالاقصی توسط نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست و محدود کردن تردد فلسطینی‌ها و ورود نمازگزاران به این مکان مقدس، بازی با آتش و دمِ شیر بوده و ما هرگز مقابل این تجاوزات بیکار نمی‌مانیم.

در همین راستا، گروه‌های فلسطینی نیز در بیانیه‌ای برای کمپین «طوفان رمضان» فراخوان دادند و اعلام کردند از همه وجدان‌های بیدار و زنده در سراسر جهان می‌خواهیم که بزرگترین اقدام رسمی و مردمی جهانی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی را در ماه مبارک رمضان تحت عنوان «طوفان رمضان» برای پیروزی آرمان عادلانه فلسطین و تحت فشار قرار دادن دشمن برای توقف جنگ نسل‌کشی آن علیه ملت فلسطین و شکست توطئه‌های اشغالگران انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =