دانشجویان اثرگذارترین قشر در جامعه هستند

رئیس دانشگاه آزاد یزد گفت: در مسائل کشور بیشترین نقش را جوانان و دانشجویان داشتند و اثرگذارترین قشری که می‌تواند ایفای نقش کند، جوانان و دانشجویان هستند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز، محمد رضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در گفتگو با ایسکانیوز گفت: در خصوص فعالیت های دانشگاه در انتخابات گذشته، از لحظه ای که قرارگاه انتخابات تشکیل شد و تقسیم کاری که بین تشکل های دانشجویی، نهاد های دانشگاهی و اساتید و کارکنان انجام شد، این سازماندهی به خوبی صورت گرفت و مشارکت را کاملا بطور چشمگیری تغییر داد.

وی ادامه داد: در حوزه فضاسازی محیطی دانشگاه پوسترها و طرح‎هایی آماده شد که بسیار اثر بخش بود و در حوزه تولید محتوا کلیپ هایی که آماده و منتشر شد، بسیار اثرگذار بود ضمناً کرسی های آزاد اندیشی که چند مورد در دانشگاه برگزار گردید باعث جذب دانشجویان برای شروع گفتگو و گفتمان سازی در دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد ادامه داد: برنامه هایی نظیر تریبون آزاد،کافه انتخابات، نشست های دانشجویی و همچین ضبط برنامه های متعددی که توسط اساتید و دانشجویان با همکاری صدا و سیمای مرکز یزد صورت گرفت، در نهایت باعث افزایش مشارکت در بین دانشجویان شد.

دهقانی اشکذری در خصوص نقش جوانان و دانشجویان در افزایش مشارکت‎ های اجتماعی، نظیر انتخابات گفت: بیشترین نقش را قشر جوانان و دانشجویان داشتند و اثرگذار ترین قشری که می‌تواند ایفای نقش کند، جوانان و دانشجویان هستند، چرا که مخاطب اصلی ما در دانشگاه جوانان هستند. چه رأی اولی ها و چه فعالین انجمن‎های علمی، کانون ها، انجمن‎های اسلامی سیاسی و بسیج دانشجویی که همه این مجموعه ها عناصر اصلی‌شان جوانان و دانشجویان هستند.

وی ادامه داد: علی رغم حجمه سنگینی که دشمن روی جوان ها وارد می‌کند، حقیقتا باید قدردان زحمات جوانانی که کار سیاسی اجتماعی انجام میدهند، بود و به وجودشان افتخار کرد.

رئیس بسیج اساتید استان یزد در خصوص وظایف اساتید دانشگاه برای امید آفرینی در جامعه گفت: مهم ترین کار اساتید می‌تواند این باشد که واقعیت ها را بدون اغراق و به زبان ساده مطرح کنند، آنچه در گذشته بوده و آنچه که در حال حاضر هست، وقتی که اینها را بیان نکنیم ذهن جوانان به سمت نا امیدی می‌رود، نکته مهم بعدی ایمان است، باید به جوانان معنویت و باور و ایمان را منتقل کرد و امید را در آنان پرورش داد و اگر فقط بخواهیم با عوامل مادی انگیزه را در جوانان تقویت کنیم، قطعا منجر به شکست خواهیم شد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی یزد در خصوص نقش نخبگان در اثر گذاری پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: بعد از انتخابات انتظار این است که حداقل چهار نماینده ای که منتخب مردم شدند، بلافاصله کل نامزد‎های حوزه انتخابیه خودشان را دعوت کنند به جلسه‎ای گفتگو محور و از آنان به خاطر حضور و مشارکتی که داشتند، تقدیر کنند و برنامه هایشان را بگیرند و از آنها استفاده کنند و در مسیر این چهارسال پیش رو به این افراد نقش بدهند تا به آنها برای حل مسائل کمک کنند، این انتظار یک انتظارِ جدی است.

وی در پایان آخرین تحلیل خود را در خصوص چالش‎های اصلی کشور و انتخابات گذشته اینگونه بیان کرد: با توجه به اینکه دشمن برای نا امیدی مردم تلاش می‌کند به لطف خدا درصدی بسیار خوب از مردم مشارکت داشتند، نباید نا امید شویم و به آن گروه های که مشارکت نداشتند بیندیشیم و برنامه ریزی کنیم و پی ببریم که چه مسئله ای سبب شد که گروهی از مردم در انتخابات حضور نداشته باشند و چه کاری را انجام بدهیم که مشارکت مردم در حوزه های مختلف افزایش پیدا کند و نباید نقش مردم را کمرنگ در نظر بگیریم، باید امید به ساخت ایرانی آباد و مقتدر را در بین مردم تبدیل به گفتمان کنیم.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر./

کد خبر: 1224619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =