حکم جلب روبیالس صادر شد

لوئیس روبیالس به عنوان یکی از مظنونان پرونده پولشویی در فدراسیون فوتبال اسپانیا، به محض ورود به این کشور توسط پلیس بازداشت خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، جنجال‌های مربوط به تعرض به جنیفر ارموسو بازیکن تیم ملی بانوان اسپانیا کم بود که اکنون همدستی در فساد مالی پولشویی فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز به اتهامات لوئیس روبیالس رئیس سابق این سازمان اضافه شد.

بیشتر بخوانید:

تیم الهلال بهترین باشگاه تاریخ فوتبال جهان شد!

روز گذشته (چهارشنبه) پلیس اسپانیا به دستور دادستانی شهر مادرید حمله‌ای گسترده به دفتر مرکزی فدراسیون فوتبال اسپانیا در مادرید و منازل چند تن از اعضای فعلی و پیشین این سازمان انجام داد تا مدارک و سرنخ‌هایی درباره فساد مالی فدراسیون به خصوص در فرآیند عقد قرارداد با عربستانی‌ها برای برگزاری سوپرجام اسپانیا در خاک آن کشور پیدا کند. منزل روبیالس رئیس سابق فدراسیون هم که پس از ماجرای تعرضش به ارموسو توسط فیفا تعلیق شده، مورد بازرسی قرار گرفت.

اکنون دردسرهای روبیالس افزایش یافته چرا که حکم جلب وی از سوی دادستانی مادرید صادر شده هرچند رئیس سابق فدراسیون در حال حاضر در کشور جمهوری دومنیکن به سر می‌برد، کشوری که با اسپانیا تفاهمنامه‌ای برای استرداد مجرمین ندارد و به این ترتیب اگر خودش میل به بازگشت به اسپانیا نداشته باشد، مقامات این کشور نمی‌توانند او را بازداشت کنند.

طبق گزارش نشریه موندودپورتیوو، حکم جلب صادر شده برای روبیالس بدان معناست که او به محض بازگشت به اسپانیا بازداشت خواهد شد. علاوه بر روبیالس، برای 6 تن دیگر از مظنونان پرونده فساد مالی در فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز حکم جلب صادر شده است.

روبیالس به عنوان پنجمین رئیس تاریخ فدراسیون فوتبال اسپانیا، در حد فاصل 27 می سال 2018 تا 10 سپتامبر 2023 ریاست این فدراسیون را برعهده داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =