استان مازندران در رتبه سوم سالمندی کشور قرار دارد

استاندار مازندران گفت: مازندران در رتبه سوم سالمندی کشور قرار دارد و امیدواریم تا پایان سال جاری، ۳۳ هزار تولد در استان ثبت شود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳، نخستین جلسه ستاد جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۳ و دوازدهمین جلسه در استان به ریاست سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

حسینی‌پور، ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز و ولادت امام حسن مجتبی(ع)،با توجه به رتبه سوم سالمندی استان مازندران در کشور از طرح فتحان (فرزندان تحول آفرین ایران) ذیل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رونمایی کرد و گفت: یکی از اهداف آن برنامه عملیاتی، تحویل کارت ملی برای هر شهرستان تا پایان سال مشخص شده است‌ و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با کمک دستگاه‌ها و کمیته‌های مردمی عضو این ستاد، تا پایان امسال ۳۳ هزار تولد و ۲۱ هزار ازدواج در مازندران داشته باشیم.

وی همچنین از آماده بودن اتاق وضعیت جوانی جمعیت در اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خبر داد و گفت: تا پایان ماه جاری، فرمانداران باید گزارش‌هایشان را به اتاق وضعیت، ارائه دهند.

استاندار مازندران به کمیته‌های ستاد جوانی جمعیت دستور داد گزارش‌دهی انجام دهند و از کلی‌گویی پرهیز کنند و گفت: همکاری کمیته‌ها با اداره کل امور بانوان استانداری باعث تحول می‌شود.

حسینی‌پور در طول این جلسه به پیشنهاد رئیس اداره کل آموزش و پرورش، کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی را تفکیک کرد و مسئولیت کمیته آموزش را به دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران و کمیته اطلاع‌رسانی را به اداره کل آموزش و پرورش سپرد.

استاندار مازندران، بیان کرد: ضمن استفاده از بانوان نخبه در کمیته آموزش، فعالیت‌های کمیته اطلاع‌رسانی، باید مردمی باشد و سمن‌های مردمی را فعال کرد.

وی، ضمن درخواست از دانشگاه‌ها مبنی بر فعالیت در این طرح، گفت: ساخت خوابگاه‌های متأهلی می‌تواند باعث افزایش جمعیت شود.

در طول جلسه، فرشته پازوکی، سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و دبیر ستاد جوانی جمعیت استان مازندران با اشاره به چهار گام اساسی در این مسیر تصریح کرد: گام اول جبهه‌سازی و شبکه‌سازی، گام دوم هوشیارسازی نهادها، گام سوم راه‌اندازی اتاق رصد و وضعیت و داشتن کتابچه جمعیتی شهرستان‌ها بر حسب شاخص‌های مهم بحرانی مربوط به هر شهرستان است و آنها را تحویل فرمانداران سطح استان دادیم و اکنون در پله چهارم یعنی گام عملیاتی و محوری هستیم.

پازوکی، ضمن گلایه از کم‌کاری در تبلیغات و اطلاع‌رسانی قانون جوانی جمعیت، گفت: قوانین ابلاغ شده روی زمین مانده و امیدواریم به ۷۳ ماده قانون جوانی جمعیت عمل شود.

وی ادامه داد: در طرح فتحان، کنشگران، اساتید دانشگاه‌ها و گروه‌های مردمی، شرکت دارند.

در پایان، رؤسای کمیته‌های ستاد، گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود در سال گذشته را ارائه کردند.

خبرنگار: مجتبی نجاتی

انتهای خبر/

کد خبر: 1225448

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =