مراسم بزرگداشت یوم‌الله دوازدهم فروردین برگزار شد

همزمان با برپایی سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان، مراسم بزرگداشت یوم‌الله دوازدهم فروردین با حضور مردم و مسئولین در مرکز استان مازندران، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، جمعه ۱۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ همزمان با برپایی سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مصلی بزرگ شهرستان ساری، مراسم بزرگداشت روز دوازدهم فروردین، روز تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین موحد، نماینده سابق ولی فقیه در یگان‌های حفاظت سپاه پاسداران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و عموم مردم ولایت‌مدار و انقلابی شهرستان ساری، برگزار شد.

امام جمعه مرکز استان در خطبه‌های نماز جمعه بیان کرد: بصیرت، وحدت و عملکرد مسئولان در کنار امامت و ولایت، موجب بقای جمهوری اسلامی است.

وی به اهمیت شب قدر اشاره و با بیان فرموده امام صادق(ع): ماه رمضان، قلب دارد و قلب تپنده این ماه مبارک، شب قدر است؛ تاکید کرد شب قدر مهم‌ترین شب است.

آیت‌الله لائینی، برخی اعمال شب قدر را یادآوری و گفت: بهترین کار در شب‌های قدر، خواندن دعای سلامتی برای امام زمان(عج) است و باید توجه و یاد این حضرت در دل‌های مؤمنین به ویژه در شب‌های قدر باشد.

لائینی برای برپایی مراسم‌های مذهبی این ایام از آحاد مردم خواست: نهادها، اصناف و دستگاه‌های متولی، وظیفه خود را در این ایام با نمایش عزاداری و فضاسازی‌های مناسب، انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، ضمن تسلیت شهادت حضرت علی(ع) اظهار کرد: روز شهادت حضرت علی(ع)، روز نهج‌البلاغه است و خواندن این کتاب که بهترین نصایح حکیمانه و سعادت‌بخش را در سه بخش کلمات، حکمت‌ها و نامه‌ها، جمع کرده است را فرهنگ‌سازی کنیم.

وی به همزمانی روز طبیعت و سالروز شهادت امام علی(ع) اشاره و افزود: امسال روز طبیعت با سالروز شهادت امام علی(ع) مصادف شده است؛ حال نمی‌گوئیم که چه کاری کنید و چه کار نکنید، چون می‌دانیم که مردم ما بر اساس اعتقاد و احساسات پاکی که نسبت به اهل‌بیت(ع) دارند، وظیفه‌شناس هستند و کارهایی که با شأن و شئون امیرالمؤمنین ناسازگار باشد، قطعا انجام نخواهند داد.

محمدباقر محمدی لائینی در ادامه سخنان خود، جمهوری اسلامی را نعمتی از سوی خداوند دانست و اضافه کرد: جمهوری اسلامی، نعمتی است که خداوند بعد از هزار و چهارصد سال به ما عنایت کرده و مردم برای داشتن آن خیلی رنج کشیدند و ۲۳۰ شهید نیز نثار کردند.

امام جمعه شهرستان ساری، شهدای نظام اسلامی را چراغ راه جمهوری اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: مسئولین باید قدر مردم را بدانند و تلاش کنند که مسائل و مشکلات آنان را حل کنند و نام و شعار سال را جدی گرفته و محور برنامه‌ریزی و عمل خود قرار دهند.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای خبر/

کد خبر: 1225556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =