فضای مجازی راهزن فکر و اندیشه جوانان است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد خواستار توجه جدی خانواده‌ها به نیاز عاطفی و غریزی جوانان شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام حسن زارع در کارگاه خانواده متعالی که با حضور مسئولان و اولیای دانشجویان دانشگاه برگزار شد، محور خوشبختی فرزندان را خانواده ها دانست و گفت: اگر مثلث دانشجو، دانشگاه و خانواده را در نظر بگیریم همفکری و تعامل بیشتر خانواده‌ها با اساتید و دانشگاه در کاستن از خطراتی که دانشجویان را تهدید می کند کارساز است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد ادامه داد: طرح موضوع خیلی از مشکلات بایستی در نزد روانشناس انجام گیرد و دانشجو به صورت فردی مداوا گردد. جوان دارای نشاط، شادابی و مجموعه ای از فرصت هاست که بایستی آن را در راه صحیح هدایت کرد و به فضیلت رساند.
حجت الاسلام زارع ادامه داد: راهزنان فکر، عقل و اندیشه جوانان با استفاده از فضای مجازی و شبهه در حال بیمار کردن فرزندانمان هستند و چون در پیشگیری موفق نبودیم در درمان با مشکل مواجه هستیم.
وی تمایل به جنس مخالف را یک نیاز طبیعی دانست که در دانشگاه به علت قرار گرفتن در فضای مختلط بروز می کند و والدین نبایستی نسبت به وجود آن غفلت داشته باشند، در گام اول دانشجو باید نفس خودش را مدیریت کند.
حجت الاسلام حسن زارع افزود: وظیفه مهم دیگری که خداوند بر عهده پدران، مادران و اساتید قرار داده هدایت و فراهم کردن زمینه ازدواج آنان است، خداوند در آیه ۳۲سوره نور می فرماید: «وانکحوا الایامی منکم و الصالحین من عبادکم و امائکم ان یکونوا فقراء یغنهم اله من فضله و اله واسع علیم>> امام صادق(ع) در توضیح این آیه فرمودند؛ توسعه‌ی زندگی، در سایه‌ی ازدواج است. کسی که از ترس فقر ازدواج نکند، به خداوند سوءظن برده است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری آزاد یزد فطرت انسان را خداجو و پاک دانست و گفت: گاهی اوقات جوان ما، دفعتا با شرکت در محیط معنوی مانند راهیان نور، فطرت خداجوی او از خواب غفلت بیدار شده و مسیر خود را شناخته و بیمه می شود.
در ادامه اساتید روانشناس دیدگاه های خود را در زمینه شناخت و پرورش جوانان مطرح و به سوالات والدین شرکت کننده در این کارگاه پاسخ دادند.

کد خبر: 1225587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =