اروند پُر گردشگرترین منطقه آزاد کشور در ایام نوروزی شد

مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: اروند از سوی دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به عنوان گردشگر پذیرترین منطقه آزاد کشور در عید نوروز ۱۴۰۳ معرفی شد.

علی زارعی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، ضمن تجلیل از تلاش همه دستگاه‌ها در راستای ایجاد امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز برای استقبال از سال نو و تردد میهمانان، مسافران و شهروندان در سطح منطقه آزاد اروند، در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از آبادان گفت: ظرفیت‌های اسکان نوروزی، جاذبه‌های گردشگری، اقلیم انحصاری، آداب، آئین و سنن مردم اهل بوم منطقه، ظرفیت‌های آبی، اماکن تاریخی-مذهبی و حماسی، گردشگری غذا و بازارهای منطقه از جمله جاذبه‌هایی‌ است که هر گردشگر را برای تردد در منطقه آزاد اروند در تمامی ماه‌ها و فصول سال ترقیب می‌سازد.

وی افزود: در نوروزی که پشت سر گذاشتیم، منطقه آزاد اروند و شهرهای آبادان و خرمشهر، به جهت راه‌های دسترسی مناسب و متعدد هوایی، زمینی، ریلی و دریایی، یکی از پر ازدحام ترین روزهای خود را پشت سر گذاشتند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: در این مدت، همکارانم در سازمان منطقه آزاد اروند، با درنظر گرفتن برنامه‎‌های فرهنگی، پایش ایستگاه‌های ورود و خروج مسافر، بررسی ظرفیت‌های اسکان نوروزی، ساماندهی اماکن پر بازدید همچون موزه‌ها و یادمان‌ها و برگزاری جلسات با کسبه و بازاریان، سعی در ایجاد فضایی بهینه برای شهروندان و مسافران نوروزی داشتند که مجموع این اقدامات، منجر به معرفی اروند از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به عنوان گردشگر پذیرترین منطقه آزاد کشور در عید نوروز ۱۴۰۳ شد.

زارعی یادآور شد: بر این اساس، منطقه آزاد اروند با ثبت آمار بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در فرآیند زمانی ۲۰ روزه، عنوان پرمسافرترین منطقه آزاد کشور لقب گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این آمار در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود و وظیفه ما را برای فعالیت و برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری افزون خواهد ساخت. قطعاٌ در آینده برای بهره‌گیری از مزیت‌های این حوزه، برنامه‌ریزی‌های مدون و گسترده‌ای در سازمان منطقه آزاد اروند، صورت خواهد گرفت.

خبرنگار: نسیم الوانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1226609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =