ازدواج، آسیب‌ها و راه‌حل‌ها در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد

اهمیت ازدواج، توجه به معضلاتی چون تاخیر در سن ازدواج، مشکلات جوانان برای ازدواج و لزوم توجه به آموزش‌های توجیهی پیش از ازدواج موضوعاتی است که در میزگرد تحت عنوان «ازدواج، آسیب‌ها و راه‌حل‌ها» با حضور دانشجویان و اساتید مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، توجه به معضلاتی چون تاخیر در سن ازدواج، مشکلات جوانان برای ازدواج و لزوم توجه به آموزش‌های توجیهی پیش از ازدواج موضوعاتی است که در میزگرد تحت عنوان «ازدواج، آسیب‌ها و راه‌حل‌ها» با حضور دانشجویان و اساتید مورد بحث قرار گرفت.

در این نشست و میزگرد دانشجویی، «زینب زاهدی راد» به عنوان روانشناس و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج حضور داشت.

زاهدی افزود: بی‌تردید بحث ازدواج با توجه به شرایط امروز جامعه و پیچیدگی آن و با توجه به بحث «تغییرات فرهنگی و اجتماعی» که از چندین سال گذشته در جامعه رخ داده، به یک مسئله مهم تبدیل شده است؛ همچنین کاهش رغبت به ازدواج و افزایش جمعیت مجرد و سن بالای جامعه، این نگرانی را ایجاد می‌کند که میل به ازدواج در بین جوانان کاهش یافته است.

وی افزود: بحث افزایش طلاق و ازدواج‌های اشتباه سبب شده جامعه دچار برخی مشکلات عدیده شود چون اگر ازدواج به درستی انجام نشود به دنبال آن جدایی رخ می‌دهد و تبعات طلاق نیز در جامعه بسیار گسترده می‌شود.

این روانشناس در رابطه با تبعات طلاق در جامعه بیان کرد: تبعات طلاق، زنان سرپرست خانوار، کودکان تک سرپرست و نیز مسائل مالی و مسکن مشکلاتی است که معمولا بانوان دچار آن شده و بحث ازدواج مجدد آنها نیز به یک معضل جدید تبدیل می‌شود.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1227909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =