از اجرای هفتمین مرحله طرح "آرامش در شهر" تا انهدام باند سارقان قطعات موتورسیکلت در همدان

فرمانده انتظامی استان و فرماندهان انتظامی شهرستان‌های همدان و نهاوند اخبار انتظامی حوزه استحفاظی خود را تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، مرکز اطلاع رسانی پلیس استان همدان تازه‌ترین اقدامات و دست آورد های زحمت‌کشان این حوزه را منتشر کرد. در ادامه تعدادی از اخبار حوزه انتظامی را می‌خوانیم:

اجرای هفتمین مرحله طرح "آرامش در شهر" در استان همدان

سردار "سلمان امیری" در تشریح این خبر گفت: یکی از دغدغه ها و مطالبات مردمی در حوزه امنیت اجتماعی برخورد با قاچاقچیان و جمع آوری خرده فروشان مواد مخدر و معتادین متجاهر و پاکسازی محلات از لوث وجود این دسته از افراد می باشد.
وی افزود: برابر سوابق موجود بخشی از جرائم خرد مانند سرقت ها توسط این افراد صورت می گیرد، بنابراین پلیس مبارزه با مواد مخدر در راستای پاسخگویی به این مطالبه هفتمین مرحله از طرح "آرامش در شهر" را در تاریخ ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه در استان اجرا کرد.
سردار امیری گفت: اجرای این طرح در استان همدان با همکاری انتظامی شهرستان های تابعه و یگان ویژه انجام گرفت که در این راستا تعداد ۸۲ نفر قاچاقچی و خرده فروش مواد دستگیر و بیش از ۳۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.
سردار امیری گفت: تعداد یک دستگاه خودرو سواری و یک دستگاه موتور سیکلت در این راستا توقیف و همچنین تعداد ۳۰۶ معتاد و معتاد متجاهر دستگیر که پس از غربالگری به مراکز ماده ۱۶ و ۱۵ تحویل شدند.
فرمانده انتظامی استان همدان در پایان بیان داشت: تشدید برخورد با خرده فروشان و طرح های جمع آوری معتادین متجاهر بصورت هفتگی در سطح محلات با همکاری رده های انتظامی و یگان ویژه ادامه خواهد داشت.

دستگیری سارقان شهرک فرهنگیان همدان

فرمانده انتظامی شهرستان همدان از دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقین و کشف ۲۵ فقره انواع سرقت مشاعات ساختمان در شهرک فرهنگیان همدان خبر داد.
سرهنگ"هادی نجفی صالح"در تشریح این خبر گفت: با اعلام چندین فقره سرقت مشاعات ساختمان در شهرک فرهنگیان همدان دستور کار ویژه ای جهت شناسایی و دستگیری سارقان صادر شد.
وی در ادامه افزود: با تلاش همکارانم و رصد تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته توسط همکارانم در کلانتری ۱۹ فرهنگیان ۲ نفر سارق شناسایی، که با به کارگیری منابع و مخبرین محل اختفاء این افراد شناسایی می‌شود.
فرمانده انتظامی استان گفت: در همین راستا و پس از هماهنگی با مقام قضائی هر دو نفر دستگیر و به کلانتری منتقل، که با انجام تحقیقات خاص پلیسی دو نفر دیگر از همدستان خود را معرفی و جمعا" به ۲۵ فقره سرقت مشاعات ساختمان اعتراف و هر ۴ نفر با حکم مقام قضائی روانه زندان می شوند.
سرهنگ نجفی صالح بیان داشت: استفاده از جک های آرام بند و دوربین های مداربسته در مشاعات ساختمان ها و مجتمع های مسکونی از جمله راه های پیشگیری از سرقت می‌باشد.

دستگیری سارقان باغات در نهاوند

فرمانده انتظامی شهرستان "نهاوند" از دستگیری ۲ سارق مزارع کشاورزی و باغات و کشف ۶ فقره سرقت توسط پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.
"سرهنگ ذبیح الله درویشی" در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی شهرستان نهاوند موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: عوامل پلیس آگاهی شهرستان با انجام اقدامات گسترده فنی و تخصصی و بکارگیری امکانات قانونی ۲ نفر سارق را شناسایی که پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات پلیسی آنها را دستگیر و به همراه اقلامی از جمله گاز؛ پیک نیک؛ فرقون؛ کپسول گاز، و بیل و کلنگ و ... به کلانتری منتقل کردند.
سرهنگ درویشی خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های فنی به ۶ فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی شهرستان اعتراف کرده و در خصوص شیوه و شگرد سرقت های خود اظهار داشتند که در ساعات اولیه بامداد تا قبل از اذان با توجه به خلوتی مسیر و با تخریب تجهیزات ایمنی باغات از جمله درب ورودی و قفل ها؛ درنهایت تجهیزات واقلام مختلف موجود در زمین ها و باغ های کشاورزی از جمله سیم روکش دار و وسایل دیگر شامل: آهن آلات؛ پتو؛ بخاری؛ فنس؛ پیک نیک و بیل و کلنگ و فرقون را سرقت می کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در پایان این خبر با اشاره به اینکه پرونده قضائی در این راستا تشکیل و سایر اقدامات قانونی و قضائی لازم در این خصوص در حال پیگیری و انجام است تصریح کرد: شهروندان همواره نسبت به افزایش سطح ایمنی اماکن خصوصی خود از جمله نصب دوربین های مداربسته یا اقلام و تجهیزات کارآمد برای پیشگیری از سرقت اقدام کنند چرا که سارقان اغلب اوقات اماکنی را برای سرقت انتخاب می کنند که کمترین میزان ایمنی را داشته باشند.

دستگیری سارق و عودت اموال یک میلیارد ریالی در همدان

فرمانده انتظامی شهرستان "همدان" از شناسایی و دستگیری سارق تجهیزات پزشکی و عودت اموال به ارزش یک میلیارد ریال در شهر همدان خبر داد.
سرهنگ "هادی نجفی صالح"در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه شخصی به کلانتری و اعلام یک فقره سرقت از مغازه تجهیزات پزشکی در یکی از میادین شهر همدان مراتب شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد که سارق دستگاه دی وی آر مغازه را نیز جهت جلوگیری از شناسایی به سرقت برده که با تلاش ماموران کلانتری" ۱۶ مدنی" و رصد تصاویر بدست آمده از دوربین ساختمان های همجوار شخصی در این خصوص شناسایی و مشخص شد که وی به عنوان خریدار وارد ساختمان شده و تا هنگام خروج پرسنل در پشت بام پنهان و پس از خروج صاحب مغازه و پرسنل اقدام به سرقت نموده که با تلاش ماموران دستگیر و تمامی اموال به ارزش یک میلیارد ریال کشف و به مالباخته تحویل شد.

دستگیری باند سارقان قطعات موتورسیکلت در همدان

فرمانده انتظامی شهرستان "همدان" از دستگیری باند ۳ نفره سارقان قطعات موتورسیکلت در همدان خبر داد.
سرهنگ"هادی نجفی صالح"در تشریح این خبر گفت: نیمه شب گذشته و حین گشت زنی ماموران کلانتری" ۱۶ مدنی" فرد مشکوکی را در حال خروج از مجتمع امام به همراه یک کیسه رویت رویت کردند.
وی در ادامه افزود: با توجه به ساعات خلوتی معابر ماموران جهت بررسی بیشتر به کلانتری منتقل که در بازرسی صورت گرفته از داخل کیسه یک عدد باتری موتورسیکلت کشف و فرد سارق ضمن اعتراف به سرقت دو نفر از همدستان خودر ار نیز معرفی که هر ۳ نفر با تشکیل پرونده و جهت بررسی بیشتر تحویل پلیس آگاهی شدند.
سرهنگ نجفی صالح در پایان گفت: از همشهریان عزیز خواستاریم با گزارش هرگونه موارد مشکوک و ارتباط تلفنی با شماره ۱۱۰ یاری رسان ما در برقراری نظم و امنیت باشند.

سارق و مالخر باغات در دام پلیس همدان

فرمانده انتظامی شهرستان "همدان" از دستگیری یک نفر سارق و یک نفر مالخر و کشف اموال سرقتی از باغات همدان خبر داد.
سرهنگ"هادی نجفی صالح" در تشریح این خبر گفت: با مراجعه شخصی به کلانتری" ۱۶ مدنی" و اعلام یک فقره سرقت از باغی واقع در روستای شورین مراتب شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: با تلاش ماموران و رصد تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته در باغات همجوار شخصی در این خصوص شناسایی که با استعلام بعمل آمده محل زندگی وی شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر و به کلانتری منتقل که ضمن اعتراف به سرقت، مالخر اموال را نیز معرفی و در نهایت از شخص مالخر یک عدد پنل خورشیدی کشف و به مالباخته تحویل شد.

خبرنگار: محمد حسین میرزایی

انتهای خبر/

کد خبر: 1230145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =