برد و باخت تیم ملی والیبال در برابر صربستان چه پیامدهایی دارد؟

تیم ملی والیبال ایران در صورت پیروزی سه بر هیچ مقابل صربسان می‌تواند ۱۲ امتیاز کسب کند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مسابقات لیگ ملت‌های والیبال آخرین سکوی کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال کشورمان و دیگر کشورهای بازمانده از این رقابت‌ها است که در پایان مرحله مقدماتی براساس رنکینگ تیم‌ها، پنج تیم جواز حضور در بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۴ را کسب خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

آغاز لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ با برد فرانسه

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ به مصاف صربستانی می‌رود که حریف مستقیم کشورمان برای کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود و در صورت پیروزی مردان کشورمان، ایران ۱۲.۵ امتیاز در رده‌بندی جهانی کسب خواهد کرد و صربستان به همین میزان از دست می‌دهد.

ملی‌پوشان والیبال در صورت پیروزی برابر صربستان با نتیجه سه بر صفر ۱۲/۴۹ امتیاز در رنکینگ جهانی به دست خواهند آورد. در صورت برد سه بر یک ۹/۹۹ امتیاز به ایران تعلق می‌گیرد و اگر ایران سه بر دو پیروز شود ۷/۴۹ امتیاز به سبد امتیازی خود اضافه می‌کند.

در سمت مقابل با شکست سه بر صفر ایران ۷/۵۱ امتیاز در رنکینگ از تیم ملی کم می‌شود. در صورت باخت سه بر یک ایران ۵/۰۱ امتیاز از دست می‌دهد. در نهایت اگر ایران با نتیجه سه بر دو مقابل صربستان شکست بخورد ۲/۵۱ امتیاز از دست خواهد داد.

تیم ملی والیبال ترکیه نیز که نخستین حضور خود در لیگ ملت‌ها را تجربه می‌کند در اولین بازی سه بر یک مغلوب کانادا شد و این شکست منجر به صعود یک پلی‌ای تیم ملی والیبال ایران در رده‌بندی جهانی شد.

تیم ملی والیبال هم اکنون ۲۰۷/۸۲ امتیاز دارد و در آخرین آپدیت رده بندی جهانی، در رتبه چهاردهم قرار گرفته است.

والیبال

دیدار تیم ملی والیبال مقابل صربستان روز پنج شنبه ۳ خرداد از ساعت ۳:۳۰ بامداد آغاز خواهد شد.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1231561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =