سرنوشت قهرمانی لیگ در دستان پرسپولیس است

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با بردی که برابر تیم استقلال خوزستان به دست آوردیم، سرنوشت قهرمانی در دست خودمان است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مرتضی فنونی زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره برد سرخپوشان برابر تیم استقلال خوزستان و صعود به صدر جدول اظهار کرد: به هر حال با تمام احترامی که برای مردم خون‌گرم خوزستان قائل هستم، اما بازی پرسپولیسی‌ها در نیمه اول با دریافت ۳ گل در زمین خود و جلوی هواداران جالب نبود. سرخپوشان در نیمه اول بسیار سردرگم بازی کردند و در ۶۰ سال اخیر از تاسیس باشگاه پرسپولیس سابقه نداشت که ۳ گل در نیمه اول گل بخوریم و حرفی برای گفتن نداشتیم.

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس سه‌شنبه جشن قهرمانی می‌گیرد؟

بازی جسورانه استقلال خوزستان را نباید فراموش کنیم

او افزود: البته بازی جسورانه تیم استقلال خوزستان را نباید نادیده بگیریم. آن‌ها خیلی منسجم بودند و از اشتباهات فاحش مدافعان ما در نیمه اول استفاده کردند و ۳ گل زدند. البته ۱۰ نفره شدن حریف اهوازی هم در کامبک سرخپوشان موثر بود. همچنین نبود گولسیانی و دور بودن فرجی از شرایط بازی باعث شد که ۳ گل در نیمه اول دریافت کنیم. ارنج تیم در نیمه اول مشکلی نداشت و ایده آل بود. به نظرم اوسمار در نیمه دوم ۳ تعویض بسیار خوبی انجام داد و وحید امیری، خدابنده لو و نعمتی را وارد زمین مسابقه کرد.

بازی با استقلال خوزستان سومین کامبک پرسپولیس است

فنونی زاده تصریح کرد: به نظرم اعضای کادر فنی صحبت‌هایی که در بین ۲ نیمه در رختکن انجام دادند در بازگشت سرخپوشان به بازی موثر بود. فکر می‌کنم بازی با استقلال خوزستان سومین کامبک ما محسوب می‌شود. همچنین این القابی که برای پرسپولیس از گذشته تا کنون در نظر گرفتند زیبنده این تیم است. یک مقدار هواداران در نیمه اول ناامید شده بودند اما با شروع نیمه دوم طوفان سرخ به راه افتاد و ۴ گل زدیم و چند گل دیگر هم نزدیم. علاوه بر این، تعویض‌های بسیار خوب اوسمار هم نباید فراموش کنیم. کارشناسان داوری باید در مورد پنالتی سرخپوشان حرف بزنند، اما من تا جایی که دیدم بازیکن حریف بی احتیاطی کرد و با امیری برخورد کرد و داور یک پنالتی به نفع پرسپولیس گرفت.

پرسپولیسی‌ها نباید بی‌گدار به آب بزنند

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: اکنون با بردی که برابر تیم استقلال خوزستان به دست آوردیم، سرنوشت قهرمانی در دست خودمان است. بازیکنان پرسپولیس نباید سهل انگاری کنند و هیچ تیمی را دستکم نگیرند. تیم استقلال خوزستان برای حداقل امتیاز به ورزشگاه آزادی آمده بود، اما با اشتباهات مدافعان ما توانستند ۳ گل در نیمه اول بزنند. به نظرم بازیکنان در دریافت گل سوم خیلی بی احتیاطی کردند و آنها با داور در مورد کرنر و یا ضربه کاشته جر و بحث می‌کردند و مهاجم حریف استفاده کرد و گل زد. همین اتفاق در بازی تیم ملی فوتبال برابر تیم ژاپن هم رخ داد که ملی پوشان ما داشتند با داور مسابقه حرف می‌زدند و ژاپنی‌ها شروع مجدد کردند و به گل هم رسیدند. پرسپولیسی‌ها نباید بی گدار به آب بزنند مخصوصا در بازی با شمس آذر باید مراقب باشند.

تیم شمس آذر برای پرسپولیس مشکل ساز می‌شود

او درباره بازی بعدی پرسپولیس برابر تیم شمس آذر بیان کرد: شمس آذر تیمی است که امسال نه داعیه قهرمانی دارد و نه سقوط می‌کند به همین خاطر این تیم به زمین مسابقه می‌آید تا بازی تماشاگر پسند و خوب در شهر خودش ارائه بدهد. از هواداران پرسپولیس می‌خواهم که در ورزشگاه حضور داشته باشند و تیمشان را تشویق کنند. تیم سعید دقیقی بسیار جنگنده است. من فکر می‌کنم یک مقدار تیم شمس آذر برای ما مشکل ساز شود، اما با این روحیه‌ای که بازیکنان دارند و بازی که در نیمه دوم ارائه کردند، پیروزی در این بازی دور از دسترس نیست، اما این تیم قزوینی دست و پا بسته نیست و در ورزشگاه آزادی هم ما را اذیت کرد.

استقلالی‌ها فرار رو به جلو می‌کنند

فنونی زاده درباره اینکه استقلالی‌ها بعد از تساوی برابر تیم نساجی علیه پرسپولیسی‌ها مصاحبه کردند، گفت: به نظرم استقلالی‌ها فقط فرار رو به جلو می‌کنند، اما ما همه چیز را در مستطیل سبز نشان می‌دهیم. همچنین رقیب سنتی ما وقتی برنده می‌شود همه چیز گل و بلبل است، اما وقتی بازنده می‌شوند یا مساوی می‌کنند، داوری را زیر سوال می‌برند. به هر حال استقلالی‌ها فکر نمی‌کردند که پرسپولیس بازی باخته را به برد تبدیل کند و با خیال راحت داشتند بازی می‌کردند و می‌گفتند مساوی برابر نساجی هم برایمان خوب است، چون اختلاف ۲ امتیاز می‌شود، اما اشتباه کردند و ما سریع به بازی برگشتیم.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه استقلالی‌ها مدعی هستند که ۱۸ امتیاز به نفع پرسپولیسی‌ها گرفته شده است، گفت: نه، اینها اتفاقات فوتبال است. اگر یک دفعه به صورت سهوی داوری به نفع ما گرفته شده باشد از آن طرف داورها هم به ضرر ما گرفتند. نمی‌شود همیشه از داوری سود کرد.

اگر جام شرافت وجود داشته باشد به استقلالی‌ها تعلق بگیرد

او درباره اظهارات جواد نکونام در مورد اینکه جام شرافت برای استقلال و بقیه جام‌ها برای تیم رقیب باشد، گفت: اگر جام شرافت وجود داشته باشد که نیست، به استقلالی‌ها تعلق بگیرد.

بالای ۹۸ درصد سرنوشت قهرمانی دست پرسپولیسی‌ها است

فنونی زاده درباره اینکه شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال را چقدر می‌داند، گفت: به‌نظرم بالای ۹۸ درصد سرنوشت قهرمانی دست پرسپولیسی‌ها است، به شرطی که بازیکنان مثل نیمه دوم بازی با استقلال خوزستان خودشان باشند. ما تا خواستیم تکان بخوریم دیدیم که ۲ گل تا دقیقه ۲۰ خوردیم. البته شمس آذر مثل تیم استقلال خوزستان نیست که بازی را رها کند. به هر حال ۱۰ نفره شدن آبی پوشان اهوازی به نفع ما شد که توانستیم آزادی عمل بیشتری پیدا کنیم، اما به ضرر آنها شد. خیلی حواس بازیکنان باید باشد که در بازی با شمس آذر اخطار نگیرند که خدای نکرده برای بازی با مس رفسنجان محروم نشوند.

فقط از بازی با شمس آذر نگران هستم

او خاطر نشان کرد: من فقط بازی با تیم شمس آذر یک مقدار نگرانم، چون تیم دونده‌ای است و سعید دقیقی هم نشان داد که مربی قابلی است و بازیکنانش هم شاید یکی، ۲ نفر اسم و رسم دار باشند، اما بقیه شان از لیگ دسته یک و دوم آمدند. باید به این احترام بگذاریم، اما ما هم پرسپولیس هستیم و باید با امتیازات کامل از قزوین برگردیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1231946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =