به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، نشست خبری سومین دوره بینالمللی جایزه معلم امروز با حضور محمد آذین دبیر جایزه معلم برگزار شد.
محمد آذین دبیر جایزه معلم و مدیر عامل بنیاد تعلیم و تربیت برهان در ابتدای نشست با اشاره تاثیر مقام معلم در جامعه عنوان کرد: لازمه حفظ تمدن فرهنگی کشور تکریم مقام معلم و الگوسازی معلم است که به مرور زمان شان معلم کاهش پیدا کرده است. هدف از تاسیس جایزه معلم تقویت این جریان است که در این مسیر رسانهها نقش کلیدی ایفا میکند.
وی افزود: در آستانه سومین دوره جایزه بینالمللی معلم قرار داریم. این جایزه گستره جهانی پیدا کرده است، در دوره قبل بیش از ۲۰هزار نفر داوطلب شدند. در کنار این جایزه نقش های دیگری از قبیل فیلم و خبر هم تعریف شده.
دبیر جایزه معلم توضیح داد: از آغاز فراخوان جایزه معلم افراد میتوانند در جایزه نامزد شوند و هم میتوانند معلمان را در جایزه بینالمللی معلم نامزد کنند. پایان مهلت نامزدی اواخر مهرماه است و تا ۳۰ آذر داوری انجام میشود و در ایام مبعث و ۲۶ دی ماه مراسم سومین دوره جایزه را برگزار خواهیم کرد.
آذین اظهار کرد: امسال در کنار جایزه معلم یک بستر اینترنتی تحت عنوان انجمن معلمی راه اندازی شده که بستری برای انتقال تجربیات معلمی است. در سال جاری از ظرفیت هوش مصنوعی هم برای داوری جایزه معلم استفاده خواهیم کرد.
محمود امانی طهرانی دبیر شورای عالی آموزشوپرورش رئیس کمیته علمی جایزه معلم در ادامه این نشست اظهار داشت: در آموزشوپرورش هر سال هفته گرامیداشت معلم برگزار میشود. اما جایزه معلم به دلیل داشتن ماهیت مردمی که دارد بسیار ارزشمند است.
وی در ادامه افزود: مهمترین کاری باید برای کارهایی نظیر این جوائز کرد استمرار است که خوشبختانه گروه جایزه معلم اهتمام ویژهای به این موضوع دارند.
امانی طهرانی در ادامه افزود: سطح جایزه معلم به لحاظ کمی و کیفی قابل توجه است.
این دوره از جایزه معلم به دلیل توجه ویژه رئیسجمهور نسبت به مسائل معلمان اهمیت ویژهای قائل است. جلوه های این اهتمام را میتوانیم به بهانه جایزه معلم بیشتر کنیم.
ژما جواهریپور، رئیس کمیته داوری جایزه معلم: تجربه حضور در جایزه بینالمللی جایزه معلم به عنوان عضو کمیته داوری، تجربهای بسیار خاص، شیرین و آموزنده برای داوران است. هدف اصلی ما در این جایزه، تکریم معلمان برگزیده به عنوان الگوهایی الهامبخش است. نخستین شاخص انتخاب معلم نمونه، خلاقیت است؛ خلاقیتی که در عملکرد معلم در کلاس درس نمود پیدا میکند و تأثیر عمیقی بر زندگی، روح و روان و مسیر رشد شاگردان دارد. استمرار این تأثیر در طول دوران تدریس، از مهمترین معیارهاست.
وی ادامه افزود: گسترش تعامل سازنده با جامعه محلی نیز از دیگر شاخصهای مهم در این فرآیند است. استفاده هوشمندانه از ظرفیتهای شغلی و جایگاه اجتماعی معلم برای اثرگذاری مثبت بر جامعه اطراف، نقشی کلیدی در انتخاب معلم نمونه ایفا میکند. معلم برتر کسی است که یادگیرندهای مادامالعمر باشد و از نظر اجتماعی، نقشی گذار و الگوساز ایفا کند.یکی از ویژگیهای متمایز داوری در این دوره نسبت به دورههای گذشته، استفاده از هوش مصنوعی در فرایند داوری است که دقت و کیفیت ارزیابیها را به شکل قابلتوجهی ارتقا داده است.
مبلغ جایزه سومین دوره جایزه بین المللی معلم یک میلیارد تومان خواهد بود.
در ادامه این مراسم از پوستر سومین دوره جایزه بینالمللی معلم با حضور محمور امانی طهرانی رونمایی شد.

خبرنگار: مهدیه امجدیان
انتهای پیام/

نظر شما