به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از خراسانشمالی، ابوالفضل محبان، مدیرعامل جمعیت هلالاحمر استان، اظهار داشت: خدمات ارائهشده شامل ۲۳ هزار و ۳۸۱ مورد ویزیت پزشکان، ۲۹ هزار و ۵۹۰ مورد خدمات دارویی، ۵۱ هزار و ۵۹۳ مورد خدمات پرستاری و ۱۴ مورد انتقال بیمار بوده است. وی افزود: این خدمات از آغاز استقرار تیمها در کشور عراق تا روز اربعین ادامه داشته و به صورت شبانهروزی به زائران ارائه شد.
وی با اشاره به استقرار گروههای پزشکی، پرستاری و دارویی در درمانگاه ملاک کربلا بیان کرد: این تیمها در قالب نیروهای رسمی و داوطلب فعالیت داشته و با سه شیفت کاری روزانه، نیازهای درمانی زائران را برطرف کردند. به گفته وی، بخش قابل توجهی از خدمات ارائهشده مربوط به درمان بیماریهای شایع در میان زائران همچون سرماخوردگی، مشکلات گوارشی، دردهای عضلانی و خدمات فوریتهای پزشکی بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلالاحمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از اعزام تیمهای درمانی، تسهیل دسترسی زائران به خدمات سلامت و حمایت از آنان در شرایط خاص مسیر پیادهروی اربعین بوده است. محبان تصریح کرد: با توجه به حجم بالای حضور زائران ایرانی و خارجی در کربلا، خدمترسانی مستمر و جهادی از مهمترین اولویتهای هلالاحمر به شمار میرود.
وی ضمن قدردانی از تلاش شبانهروزی نیروهای اعزامی افزود: همکاری و هماهنگی با ستاد اربعین جمعیت هلالاحمر و استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص و داوطلب، از عوامل اصلی موفقیت در ارائه خدمات مطلوب به زائران بوده است. به گفته او، اعضای تیم اعزامی با انگیزه جهادی و روحیه ایثارگرانه، خدمات خود را بدون وقفه ارائه کردند.
محبان یادآور شد: حضور نیروهای هلالاحمر خراسان شمالی در ایام اربعین علاوه بر خدمترسانی مستقیم به زائران، موجب افزایش ظرفیتهای تجربی و آمادگی این نیروها در مواجهه با بحرانها و مدیریت شرایط خاص نیز شده است. وی گفت: جمعیت هلالاحمر استان در کنار سایر استانها، بخشی از مسئولیت بزرگ خدمترسانی به میلیونها زائر حسینی را برعهده داشت.
خبرنگار: زینب نوروزی
انتهای پیام/
نظر شما